Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
+8
stefan
Tonda Vlas
sazeč
Jesen
Rob Roy
zbysek
Mezek
Xton
12 posters
Strana 1 z 2
Strana 1 z 2 • 1, 2
Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
Rád bych zvěděl a vyměnil pár typů na dobré knihy (příp. s odkazy na ně?). Hlavně pro samostudium, které vám utkvěly v paměti a které jsou pro křesťana opravdu přínosné. Předem děkuji.
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
Přátelé.
Zatím žádný tip, ale jen poznámka. Každá kniha, která přiblíží věřícího k Pánu, je dobrá; za předpokladu, že není v rozporu ze základem na kterém křesťané staví tedy Krista Ježíše. (1. Korintským)
Zatím žádný tip, ale jen poznámka. Každá kniha, která přiblíží věřícího k Pánu, je dobrá; za předpokladu, že není v rozporu ze základem na kterém křesťané staví tedy Krista Ježíše. (1. Korintským)
Anonymní- Anonymní
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
Nedavno mi jedna sousedka půjčila knihu Tajemství božích věcí od Henryho Clouda.Zajímavá plná příběhů,i když mi trošku připomíná ŽÍT NAVŽDY..........
Mezek- Poeet p?íspivku : 526
Age : 67
vztah k organizaci : vlastním jménem Zdeněk Nygrýn
Reputace : 0
Body : 507
Registration date : 15. 08. 08
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
Přátelé.
Zajímavá kniha:
Kauza Kristus, od Lee Strobel.
Zajímavá kniha:
Kauza Kristus, od Lee Strobel.
Anonymní- Anonymní
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
Mně se nejvíc osvědčila kniha zvaná - hm - život ve společenství s jinými křesťany a dalšími lidmi...
Nakonec jsem došel k tomu, že křesťanství je ze všeho nejvíc způsob života, než nějaké studium...
Nakonec jsem došel k tomu, že křesťanství je ze všeho nejvíc způsob života, než nějaké studium...
zbysek- Poeet p?íspivku : 4242
vztah k organizaci : bývalý - 6 let
Reputace : 6
Body : 3484
Registration date : 16. 02. 08
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
To Mezek-díky za typ, ale kniha má nějaké divné recenze? viz:
Tajemství božích věcí - Henry CLOUD. Esoterika míří mezi křesťany-Tajemství Rhondy Byrne oslovilo miliony čtenářů po celém světě a nepochybně patří k Satanovo úspěšným kampaním dnešní doby. Zatímco Tajemství bylo určeno především pro lidi, co by rádi kupčili s Universem (tedy upisovali se nevědomky démonům), v této knize je již mířeno přímo do řad křesťanů, kteří mají smýšlení spíše zaměřené na tělesný rozum...
V této knize stejné série autor Henry Cloud nabízí křesťanskou variantu zákona přitažlivosti (což je prakticky evangelium prosperity v čisté podobě) a základní zásady uvádí do klamných souvislostí s křesťansko-židovským učením. Satan tak připravuje ultimátní past pro křesťany, kteří chápou křesťanství tělesným rozumem a spíše inklinují k evangeliu prosperity, získávání a ovládání jiných...
http://www.odkrytepravdy.cz/clanky/slovnik/tajemstvi-bozich-veci---henry-cloud.-esoterika-miri-mezi-krestany--the-secret-pro-krestany.html
Knihu jsem nečetl, tak nemůžu soudit nakolik je recenze pravdivá, ale moc se mi do ní díky ní nechce, přesto díky.
Tajemství božích věcí - Henry CLOUD. Esoterika míří mezi křesťany-Tajemství Rhondy Byrne oslovilo miliony čtenářů po celém světě a nepochybně patří k Satanovo úspěšným kampaním dnešní doby. Zatímco Tajemství bylo určeno především pro lidi, co by rádi kupčili s Universem (tedy upisovali se nevědomky démonům), v této knize je již mířeno přímo do řad křesťanů, kteří mají smýšlení spíše zaměřené na tělesný rozum...
V této knize stejné série autor Henry Cloud nabízí křesťanskou variantu zákona přitažlivosti (což je prakticky evangelium prosperity v čisté podobě) a základní zásady uvádí do klamných souvislostí s křesťansko-židovským učením. Satan tak připravuje ultimátní past pro křesťany, kteří chápou křesťanství tělesným rozumem a spíše inklinují k evangeliu prosperity, získávání a ovládání jiných...
http://www.odkrytepravdy.cz/clanky/slovnik/tajemstvi-bozich-veci---henry-cloud.-esoterika-miri-mezi-krestany--the-secret-pro-krestany.html
Knihu jsem nečetl, tak nemůžu soudit nakolik je recenze pravdivá, ale moc se mi do ní díky ní nechce, přesto díky.
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
To Yxoxs: Díky. Kniha vypadá zajímavě-prý ji má i komunista Filip viz jeho dopis:
Vážení pánové,
dovolte mi, abych Vám poděkoval za Vaše novoroční přání a vánoční dárek. Věřte, že si knihu velmi rád přečtu. I Vám do celého dalšího roku přeji mnoho zdraví, osobní spokojenosti a pracovních úspěchů.
Se srdečným pozdravem
Vojtěch Filip
Místopředseda Poslanecké sněmovny
viz: http://www.ea.cz/Opustit_ghetto/politika2/knihaKauzaKristus
To by mě zajímalo, zda ji opravdu četl :-)
Vážení pánové,
dovolte mi, abych Vám poděkoval za Vaše novoroční přání a vánoční dárek. Věřte, že si knihu velmi rád přečtu. I Vám do celého dalšího roku přeji mnoho zdraví, osobní spokojenosti a pracovních úspěchů.
Se srdečným pozdravem
Vojtěch Filip
Místopředseda Poslanecké sněmovny
viz: http://www.ea.cz/Opustit_ghetto/politika2/knihaKauzaKristus
To by mě zajímalo, zda ji opravdu četl :-)
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
To Zbyšek-nějak tu knihu nemohu najít, můžeš prosím dát nějaký odkaz? Jinak s tvým názorem-způsob života-souhlasím. Kristus nepřišel pro vzdělané a moudré, ale pro všechny i pro chudáky-proto jeho poselství musí být jednoduché a pochopitelné všem. Z toho je myslím jasné, že není potřeba aby všichni neustále studovali skoro akademicky-stačí základy a dobré srdce ne.-?
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
Mimochodem ty stránky-Pretorian-jsou docela zajímavé?? (přišel jsem na tě díky té recenzi) http://www.odkrytepravdy.cz/
JInak docela dost knih zdarma ke stažení ja na Grano Salil:
http://granosalis.cz/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=38
JInak docela dost knih zdarma ke stažení ja na Grano Salil:
http://granosalis.cz/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=38
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
Hledej ve svém vlastním životě.Xton napsal:To Zbyšek-nějak tu knihu nemohu najít, můžeš prosím dát nějaký odkaz?
zbysek- Poeet p?íspivku : 4242
vztah k organizaci : bývalý - 6 let
Reputace : 6
Body : 3484
Registration date : 16. 02. 08
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
...jen na okraj, přijde mi teď velmi dobrá kniha od Ellen Gould Whiteové - Touha věků. Napsala tuším asi osm nebo devět titulů....
Přeji krásný den..
Přeji krásný den..
Rob Roy- Poeet p?íspivku : 2
Reputace : 0
Body : 2
Registration date : 28. 05. 11
Kniha
Všechny knihy od Philipa Yanceye. Nejlépe snad Nekončící milost. Teď čtu Bible, kterou četl Ježíš. Ta první mě opravdu svého času dostala.
Jesen- Poeet p?íspivku : 572
vztah k organizaci : odešel od lidské organizace SJ, v duchu ne od jejích obětí
Reputace : 0
Body : 563
Registration date : 06. 01. 09
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
Ovšem nechci zklamat její přivržence, jelikož jsem dostal darem též několik titulů od Ellen a další knížky advent. zaměření od svého kamaráda.Rob Roy napsal:...jen na okraj, přijde mi teď velmi dobrá kniha od Ellen Gould Whiteové - Touha věků. Napsala tuším asi osm nebo devět titulů....
Přeji krásný den..
Ellen sice dostala vidění, dar prorockého ducha, jenomže v knize Setkání s Ellen Whiteovou na str.30 je psána podmínka přijímání členů do sborů:
,,Při prijímání členů do našich sborů si v této souvislosti přejeme dvě věci: 1) aby věřili biblickému učení o duchovních darech; 2) aby slíbili, že se upřímně seznámí s viděními sestry Whiteové." (15.2.1870). Jinými slovy, Andrews připomíná, že by členové měli vyjádřit svou ochotu držet se biblického příkazu zkoumat proroctví viz 1.Te 5:19-21.
Když však už členové jednou uznali, že vidění pocházejí od Boha, pak se, jak tvrdí James White (manžel), stávají v jejich životě směrodatnými. Tak mohl napsat, že vidění jsou ,,zkouškou pro ty, kdo věří, že (vidění) mají svůj původ v nebi" (14.2.1856).
Při jiné příležitosti James poznamenal, že ti, kdo mají důkazy, že Ellenin dar je od Boha, a přesto se rozhodnou proti němu aktivně a veřejně bojovat, by měli být vyloučeni. V takových případech ,,si náš lid činí nárok se s takovými lidmi rozejít, aby mohl v klidu a míru zastávat své názory" (13.6.1871).
Ellen Whiteová s výše uvedeným stanoviskem vedoucích představitelů církve souhlasila. Jak naznačila v r.1862, někteří lidé mají kvůli extrémním postojům jiných členů ,,dostatečný důvod" být v otázce vidění skeptičtí.
Ti, kdo tento dar odmítli kvůli extrémním postojům druhých, kdo neměli možnost sami zkoumat vidění nebo kdo ještě nedošli k definitivnímu závěru, ,,by neměli být zbaveni výsad a předností členství v církvi, pokud je jejich křestanské nasměrování jinak správné a vybudovali si dobrý křestanský charakter... Takoví lidé nesmějí být odsunuti stranou, ale je třeba jim projevovat velkou trpělivost a bratrskou lásku, dokud nenaleznou své vlastní stanovisko a nerozhodnou se definitivně pro nebo proti." Nikdo by však neměl být ,,vyčleněn", pokud ,,v otázce vidění ještě nemá jasno". (1T 328).
atd.atd.
Dále týkající se sabatu na str.21-22:
....Prvním, kdo mezi zakladateli hnutí sobotních adventistů studoval otázku soboty v Bibli a uznal její platnost, byl Joseph Bates. Přijal sobotu na počátku r.1845 a následně na toto téma diskutoval s Crosierem, Hahnem a Edsonem. Přinejmenším dva z nich toto nové biblické poselství přijali. Zároveň se zase oni s Batesem podělili o plody svého biblického studia ohledně nebeské svatyně (rozumějme okolo r.1844 kdy nepřišel Ježíš a hledali proč) a on toto jejich učení ochotně přijal. Později Joseph Bates představil nové světlo týkající se soboty, která je biblickým sedmým dnem, Jamesi a Ellen Whiteovým. Jejich prvotní reakce byla negativní, ale po rozsáhlém biblickém studiu tohoto tématu Ellen a její manžel ,,na podzim r.1846... začali biblickou sobotu zachovávat, učit o ní a hájit ji" (1T 75).
Teprve později, až v dubnu r.1847, dostala Ellen Whiteová vidění potvrzující důležitost soboty. Proto mohla napsat: ,,Uvěřila jsem pravdě o sobotě dříve, než jsem spatřila cokoliv ohledně soboty ve vidění. Až za několik měsíců poté, co jsem začala zachovávat sobotu, mi byla ukázána její důležitost a její místo v poselství tří andělů." (8MR 238)...
RobRoy, sice pěkně napsaný jako u SJ, to přesvědčování, ale přesto věřím, že ve všech církvích Bůh má ochrannou ruku.
Ptám se pro sebe, proč jí, Ellen, se Bůh zjevil poprvé v prosinci 1844 (poslední měsíc toho roku) a navíc při vypočítání doby? Místo aby následovali Pána Ježíše tj. všímali okolo děje posledních dnů a ne vypočítávání, ne? Aby byli bdělí, věrní, byli vedeni DS a nosili ovoce DS...
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
Úryvek z knihy: Buď dobrý sám k sobě, kterou vydalo Karmelitánské nakladatelství
Autor-Anselm Grün-Benediktinský mnich a jeden ze současných nejvýznamnějších Katolických autorů.
Nepotlačovat negativní myšlenky
Smířit se sám se sebou znamená smířit se s ranami minulosti. Kdo se tomuto smíření vyhýbá, je odsouzen, aby předával jiným zranění, která sám utrpěl, nebo aby stále znovu zraňoval sám sebe. K tomuto usmíření je někdy třeba dlouhé doby. Především je to možné jen tehdy, připustíme-li příkoří a bolesti, které se z toho vyvinuly, prožijeme-li je ještě jednou, a pak se s nimi rozloučíme. Nemůžeme se smířit, když rány pouze odsouváme. Musíme se s nimi spřátelit. „políbit je“, dobře s nimi zacházet; pak se mohou proměnit ve zdroje nového života.
Každý terapeut a každý duchovní pastýř ví, jak dlouho to často trvá, než se poraněný člověk se svým příběhem smírně vypořádá. Ale když už je usmířen, přestanou působit všechny mechanismy sebeničení, člověk už není k sobě tvrdý, je schopen dívat se s láskou na sebe a svůj život a být k sobě dobrý. Mnozí se domnívají, že se už dávno se sebou vyrovnali. Ale pak se něčeho dopustí, něco se jim nepodaří, a hned pozorují, jak je těžké se s tím vyrovnat. „To přece nemůže být pravda. To se mi přece nesmi stát. Jsem beznadějný případ. Nikdy to nedokážu.“ A už zase nastává obviňování a sebeobžalovávání. Aby člověk reagoval milosrdně na svá pochybení, to vyžaduje dlouhá léta cvičení se v milosrdenství. Mně přitom pomáhá modlitba „Ježíši Kriste, Synu Boží, smiluj se nade mnou!“ Vnáším tuto modlitbu do svých pocitů odsouzení a zlosti na sebe, a pak cítím, jak se negativní pocity ponenáhlu mění.
Zakážeme-li si tyto pocity, nedostaneme se dál. Bylo by to zase tvrdé zacházení se sebou, které negativní pocity pouze přesouvá do jiné roviny, ale nezbaví je moci. Mně pomáhá, když s těmito myšlenkami mluvím, zadívám se na ně před Bohem, ptám se, co mi tím chce říci, nebo vložím do svých myšlenek a citů tu modlitbu k Pánu Ježíši. Obě ty cesty jsou mírné. A dost často pocítím, jak ve mně nastává klid a do srdce se vrací pokoj....
Konec úryvku
Osobně jsem od něj četl knížku: Exercicie pro všední den a mohu říct, že ač nejsem Katolík oslovilo mě to velice a vřele tohoto autora doporučuji k nezávislému studiu.
viz:Anselm Grün (* 14. ledna 1945 v Junkershausenu) je německý katolický kněz, benediktinský mnich, ekonom, filosof a teolog (žák Karla Rahnera). Je mimořádně úspěšným autorem duchovní literatury a hlavním ekonomem opatství Münsterschwarzach. Napsal okolo dvou set knih. Řada z nich byla přeložena do několika jazyků, více než třicet titulů se dočkalo i českého vydání. (Wikipedie)
Autor-Anselm Grün-Benediktinský mnich a jeden ze současných nejvýznamnějších Katolických autorů.
Nepotlačovat negativní myšlenky
Smířit se sám se sebou znamená smířit se s ranami minulosti. Kdo se tomuto smíření vyhýbá, je odsouzen, aby předával jiným zranění, která sám utrpěl, nebo aby stále znovu zraňoval sám sebe. K tomuto usmíření je někdy třeba dlouhé doby. Především je to možné jen tehdy, připustíme-li příkoří a bolesti, které se z toho vyvinuly, prožijeme-li je ještě jednou, a pak se s nimi rozloučíme. Nemůžeme se smířit, když rány pouze odsouváme. Musíme se s nimi spřátelit. „políbit je“, dobře s nimi zacházet; pak se mohou proměnit ve zdroje nového života.
Každý terapeut a každý duchovní pastýř ví, jak dlouho to často trvá, než se poraněný člověk se svým příběhem smírně vypořádá. Ale když už je usmířen, přestanou působit všechny mechanismy sebeničení, člověk už není k sobě tvrdý, je schopen dívat se s láskou na sebe a svůj život a být k sobě dobrý. Mnozí se domnívají, že se už dávno se sebou vyrovnali. Ale pak se něčeho dopustí, něco se jim nepodaří, a hned pozorují, jak je těžké se s tím vyrovnat. „To přece nemůže být pravda. To se mi přece nesmi stát. Jsem beznadějný případ. Nikdy to nedokážu.“ A už zase nastává obviňování a sebeobžalovávání. Aby člověk reagoval milosrdně na svá pochybení, to vyžaduje dlouhá léta cvičení se v milosrdenství. Mně přitom pomáhá modlitba „Ježíši Kriste, Synu Boží, smiluj se nade mnou!“ Vnáším tuto modlitbu do svých pocitů odsouzení a zlosti na sebe, a pak cítím, jak se negativní pocity ponenáhlu mění.
Zakážeme-li si tyto pocity, nedostaneme se dál. Bylo by to zase tvrdé zacházení se sebou, které negativní pocity pouze přesouvá do jiné roviny, ale nezbaví je moci. Mně pomáhá, když s těmito myšlenkami mluvím, zadívám se na ně před Bohem, ptám se, co mi tím chce říci, nebo vložím do svých myšlenek a citů tu modlitbu k Pánu Ježíši. Obě ty cesty jsou mírné. A dost často pocítím, jak ve mně nastává klid a do srdce se vrací pokoj....
Konec úryvku
Osobně jsem od něj četl knížku: Exercicie pro všední den a mohu říct, že ač nejsem Katolík oslovilo mě to velice a vřele tohoto autora doporučuji k nezávislému studiu.
viz:Anselm Grün (* 14. ledna 1945 v Junkershausenu) je německý katolický kněz, benediktinský mnich, ekonom, filosof a teolog (žák Karla Rahnera). Je mimořádně úspěšným autorem duchovní literatury a hlavním ekonomem opatství Münsterschwarzach. Napsal okolo dvou set knih. Řada z nich byla přeložena do několika jazyků, více než třicet titulů se dočkalo i českého vydání. (Wikipedie)
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
To sazeč:
...RobRoy, sice pěkně napsaný jako u SJ, to přesvědčování, ale přesto věřím, že ve všech církvích Bůh má ochrannou ruku....
Díky za reakci, je pravda že si teď pročítám teprve první knihu - Touha věků - ale po dvaceti letech "u Svědků", kdy jsem se od začátku projevoval neortodoxně a přemýšlel jaksi po svém, mě jsou její myšlenky zatím dost blízké...i když samozřejmě apriori neberu slepě všechno - byl jsem vždy a stále zůstávám nedůvěřivý vůči lidem a myslím si, že Jehova dnes už nejedná s organizacemi (přijde mi že jejich "ovoce" o tom svědčí) ale napříč celým světem s jednotlivci.
Krásný den vám všem!
...RobRoy, sice pěkně napsaný jako u SJ, to přesvědčování, ale přesto věřím, že ve všech církvích Bůh má ochrannou ruku....
Díky za reakci, je pravda že si teď pročítám teprve první knihu - Touha věků - ale po dvaceti letech "u Svědků", kdy jsem se od začátku projevoval neortodoxně a přemýšlel jaksi po svém, mě jsou její myšlenky zatím dost blízké...i když samozřejmě apriori neberu slepě všechno - byl jsem vždy a stále zůstávám nedůvěřivý vůči lidem a myslím si, že Jehova dnes už nejedná s organizacemi (přijde mi že jejich "ovoce" o tom svědčí) ale napříč celým světem s jednotlivci.
Krásný den vám všem!
Rob Roy- Poeet p?íspivku : 2
Reputace : 0
Body : 2
Registration date : 28. 05. 11
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
Ahoj Robe Roy,
pročetl jsem některé knihy od Ellen a musím uznat, že byla Bohem pověřena, aby vyburcovala lid k lásce a jednotě v její době, kdy mylně očekávali druhý příchod a místo toho zklamání. Pro mne byla jakási biblická Debora, kdy muži se lenili a Bůh způsobil, aby se hanbili a poučili se. Její díla jsou mnohem lepší než celé dílo VRO, jelikož psala pod vedením DS. Akorát je jedním z ostatních, které Bůh použil jako např. Luther, Kalvín, Antonín ad.
Kdežto VRO není veden Duchem svatým a nemůže, akorát upřímné lidi z řad SJ všímá a podpoří aniž o tom vědí. Knihy od Ellen určitě přivádí mnohé lidi ke Kristu.
Jinak souhlasím s tebou výše uvedené, že Bůh hledí na jednotlivce spíš než na organizace různých vyznání.
pročetl jsem některé knihy od Ellen a musím uznat, že byla Bohem pověřena, aby vyburcovala lid k lásce a jednotě v její době, kdy mylně očekávali druhý příchod a místo toho zklamání. Pro mne byla jakási biblická Debora, kdy muži se lenili a Bůh způsobil, aby se hanbili a poučili se. Její díla jsou mnohem lepší než celé dílo VRO, jelikož psala pod vedením DS. Akorát je jedním z ostatních, které Bůh použil jako např. Luther, Kalvín, Antonín ad.
Kdežto VRO není veden Duchem svatým a nemůže, akorát upřímné lidi z řad SJ všímá a podpoří aniž o tom vědí. Knihy od Ellen určitě přivádí mnohé lidi ke Kristu.
Jinak souhlasím s tebou výše uvedené, že Bůh hledí na jednotlivce spíš než na organizace různých vyznání.
sazeč- Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
sazeč napsal:
Dále týkající se sabatu na str.21-22:
....Prvním, kdo mezi zakladateli hnutí sobotních adventistů studoval otázku soboty v Bibli a uznal její platnost, byl Joseph Bates. Přijal sobotu na počátku r.1845 a následně na toto téma diskutoval s Crosierem, Hahnem a Edsonem. Přinejmenším dva z nich toto nové biblické poselství přijali. Zároveň se zase oni s Batesem podělili o plody svého biblického studia ohledně nebeské svatyně (rozumějme okolo r.1844 kdy nepřišel Ježíš a hledali proč) a on toto jejich učení ochotně přijal. Později Joseph Bates představil nové světlo týkající se soboty, která je biblickým sedmým dnem, Jamesi a Ellen Whiteovým. Jejich prvotní reakce byla negativní, ale po rozsáhlém biblickém studiu tohoto tématu Ellen a její manžel ,,na podzim r.1846... začali biblickou sobotu zachovávat, učit o ní a hájit ji" (1T 75).
Teprve později, až v dubnu r.1847, dostala Ellen Whiteová vidění potvrzující důležitost soboty. Proto mohla napsat: ,,Uvěřila jsem pravdě o sobotě dříve, než jsem spatřila cokoliv ohledně soboty ve vidění. Až za několik měsíců poté, co jsem začala zachovávat sobotu, mi byla ukázána její důležitost a její místo v poselství tří andělů." (8MR 238)...
Na zcela jiných případech jsem si všiml, že to tak funguje typicky. Nejdřiv někdo vytvoří teologický blud a pak satan po několika letech přes nějaké médium přispěchá s jeho potvrzením. V tomto nebyla Ellen ani první ani poslední.
Tonda Vlas- Poeet p?íspivku : 875
Reputace : 0
Body : 873
Registration date : 15. 04. 10
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
Konečně mi vyšla knížka na které jsem dlouho pracoval. Tak dávám vědět
Anotace
Kniha Dnešní cesta k sebezasvěcení v západní rytířské tradici, vyšla i pod jiným názvem Nebeský strom západu v nakladatelství Onyx. Jde o učebnici starých zasvěcovacích technik rytířů a rytířských řádů, které jsou převedeny do moderní podoby současného světa. Autor jako motocyklista píše o sebezlepšení na poli nejen duchovního světa, ale i světa fyzického, osobního, jak být lepším řidičem, podvědomé vycítění překážek a lepší odhad, sebejistota apod. viz obsah.
Vrchol této nauky je pak tradiční evropské zasvěcení do teorie o Božích vlastnostech, které adept rozvíjí sám na sobě ve formě cvičení a rozjímání. Tyto vlastnosti jsou Láska, Moudrost, Moc a Spravedlnost. Ústředním bodem je introspekce a poznání sebe a okolního světa ve světle tradiční středověké mystiky, jakou právě rytíři a rytířské řády používaly. Cílem je pak západní osvícení tj. nalezení velké Pravdy, „kamene“ a spojení se s Bohem. Tato nauka je dodnes skoro neznámá, kdy byla předávána vždy jen vybraným žákům. Lidé, kterým nestačí tradiční náboženství, kteří hledají hlubší poznání a smysl v ní najdou moderního průvodce středověkou mystikou, odzkoušenou mnoha generacemi hledajících.
Obsah
Kniha první - Cesta jezdecká
Úvod
Kapitola I
Jak to začalo
Proč motorkáři?
Kapitola II
Cvičení první: Jezdecké jméno
Tvé cíle
Kapitola III,
Začínáme s uměním rytíře motorkáře,
Cvičení rytíře na uvědomění a kontrolu myšlenek,
Cvčení k předčítání bratrům u oběda,
Cvičení jiskrného pohledu rytíře,
Chození poslepu jako průprava rytířské jízdy,
Pantomima jako příprava k šermu,
Ping-pong jako šermířské cvičení bez meče,
Koncentrovaný ping-pong,
Koncentrovaný ping-pong poslepu,
Soustředěnost v hluku, klid ve stresu, pokoj v boji,
Uslintané cvičení řádových kuchařů,
Vědomý rozhovor Otce představeného,
Představivost,
Paměť rytíře průzkumníka,
Rétorika – základ diplomacie,
Cvičení emocí a chladnokrevnosti rytíře,
Kapitola IV,
Tři body malého osvícení,
První bod – bod Meče (těla),
Kapitola V,
Druhý bod – bod Štítu (duše),
Kapitola VI,
Třetí bod – bod Jména (ducha),
Konec první knihy,
[editovat]Kniha druhá - Cesta královská
Kapitola VII,
Poznej sám sebe,
Kapitola VIII,
Tradice templářů,
Kapitola IX,
Mysteria,
Kapitola X,
Teorie duše světa,
Co k tomu říká náboženství,
Kapitola XI,
Teorie kvintesence,
Cvičení k ovlivňování podvědomí,
Kapitola XII,
Mystika řádových rytířů,
Kapitola XIII,
Praxe,
Boží vlastnost moudrost – Orel,
Boží vlastnost moc – Býk,
Boží vlastnost láska – Člověk,
Boží vlastnost spravedlnost – Lev,
Cvičení jednoty čtyř vlastností a přijetí páté vlastnosti – věčnosti,
Kapitola XIV,
Cvičení vedoucí k nalezení „kamene",
Cvičení askeze mistra templáře,
Závěr
Obsah
Anotace
Kniha Dnešní cesta k sebezasvěcení v západní rytířské tradici, vyšla i pod jiným názvem Nebeský strom západu v nakladatelství Onyx. Jde o učebnici starých zasvěcovacích technik rytířů a rytířských řádů, které jsou převedeny do moderní podoby současného světa. Autor jako motocyklista píše o sebezlepšení na poli nejen duchovního světa, ale i světa fyzického, osobního, jak být lepším řidičem, podvědomé vycítění překážek a lepší odhad, sebejistota apod. viz obsah.
Vrchol této nauky je pak tradiční evropské zasvěcení do teorie o Božích vlastnostech, které adept rozvíjí sám na sobě ve formě cvičení a rozjímání. Tyto vlastnosti jsou Láska, Moudrost, Moc a Spravedlnost. Ústředním bodem je introspekce a poznání sebe a okolního světa ve světle tradiční středověké mystiky, jakou právě rytíři a rytířské řády používaly. Cílem je pak západní osvícení tj. nalezení velké Pravdy, „kamene“ a spojení se s Bohem. Tato nauka je dodnes skoro neznámá, kdy byla předávána vždy jen vybraným žákům. Lidé, kterým nestačí tradiční náboženství, kteří hledají hlubší poznání a smysl v ní najdou moderního průvodce středověkou mystikou, odzkoušenou mnoha generacemi hledajících.
Obsah
Kniha první - Cesta jezdecká
Úvod
Kapitola I
Jak to začalo
Proč motorkáři?
Kapitola II
Cvičení první: Jezdecké jméno
Tvé cíle
Kapitola III,
Začínáme s uměním rytíře motorkáře,
Cvičení rytíře na uvědomění a kontrolu myšlenek,
Cvčení k předčítání bratrům u oběda,
Cvičení jiskrného pohledu rytíře,
Chození poslepu jako průprava rytířské jízdy,
Pantomima jako příprava k šermu,
Ping-pong jako šermířské cvičení bez meče,
Koncentrovaný ping-pong,
Koncentrovaný ping-pong poslepu,
Soustředěnost v hluku, klid ve stresu, pokoj v boji,
Uslintané cvičení řádových kuchařů,
Vědomý rozhovor Otce představeného,
Představivost,
Paměť rytíře průzkumníka,
Rétorika – základ diplomacie,
Cvičení emocí a chladnokrevnosti rytíře,
Kapitola IV,
Tři body malého osvícení,
První bod – bod Meče (těla),
Kapitola V,
Druhý bod – bod Štítu (duše),
Kapitola VI,
Třetí bod – bod Jména (ducha),
Konec první knihy,
[editovat]Kniha druhá - Cesta královská
Kapitola VII,
Poznej sám sebe,
Kapitola VIII,
Tradice templářů,
Kapitola IX,
Mysteria,
Kapitola X,
Teorie duše světa,
Co k tomu říká náboženství,
Kapitola XI,
Teorie kvintesence,
Cvičení k ovlivňování podvědomí,
Kapitola XII,
Mystika řádových rytířů,
Kapitola XIII,
Praxe,
Boží vlastnost moudrost – Orel,
Boží vlastnost moc – Býk,
Boží vlastnost láska – Člověk,
Boží vlastnost spravedlnost – Lev,
Cvičení jednoty čtyř vlastností a přijetí páté vlastnosti – věčnosti,
Kapitola XIV,
Cvičení vedoucí k nalezení „kamene",
Cvičení askeze mistra templáře,
Závěr
Obsah
Co Vy na to?
Přátelé.
Jak se na to díváte?
yxoxs
Jak se na to díváte?
Díky za každou reakciMysl je vynikající nástroj, pokud ji užíváme správně. Užíváme-li ji nesprávným
způsobem, stává se velmi destruktivní. Ve skutečnosti svou mysl neužíváte špatně - obvykle ji totiž neužíváte vůbec. Vaše mysl užívá vás. A to je nemoc. Věříte, že jste svou myslí. To je ovšem klam. Váš nástroj vás začal ovládat.
S tím tak docela nesouhlasím. Je sice pravda, že často myslím bezcílně jako většina lidí, ale přesto užívám své mysl i jako nástroje k dosažení mnoha věcí. A dělám to každý den.
To, že dokážete vyluštit křížovku nebo sestrojit atomovou bombu, neznamená, že užíváte své mysli. Jako psi rádi ohryzávají kosti, vaše mysl ráda řeší problémy. Proto luští křížovky a vyrábí atomové bomby. Vás nezajímá ani jedno, ani druhé. Dovolte mi položit vám otázku:
Dokážete „vypnout" své myšlení, kdykoli chcete?
Tím myslíte, zda jsem schopen úplně přestat myslit? To dokážu snad jen na pár vteřin.
Pak vás tedy vaše mysl užívá. Nevědomě se s ní ztotožňujete, takže si ani neuvědomujete, že jste jejím otrokem. Jste svým myšlením téměř posedlý a považujete je za své já. Počátkem svobody je poznání, že nejste totožný se svým myšlením. Toto poznání vám umožňuje pozorovat své myšlení. Jakmile začnete své myšlení pozorovat, aktivujete vyšší úroveň svého vědomí. Uvědomíte si, že myšlení jejen nepatrným aspektem nesmírné sféry inteligence.
Uvědomíte si, že z této sféry pochází všechno skutečně důležité - krása, láska, tvořivost, radost a vnitřní klid. (citace z knihy Moc přítomného okamžiku; Eckhart Tolle)
yxoxs
Anonymní- Anonymní
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
Přátelé.
Jsou to skutečné zákony vesmíru, nebo jen výmysly určité skupiny lidí?
Zákon přitažlivosti:
- to co je podobné se přitahuje
Zákon, věda záměrného tvoření:
- to, na co myslím, a to, čemu věřím nebo co očekávám - existuje
Zákon umění umožnit:
- jsem tím, kým jsem, a snažím se umožnit ostatním být tím, kým jsou
Díky za každou reakci
yxoxs
Jsou to skutečné zákony vesmíru, nebo jen výmysly určité skupiny lidí?
Zákon přitažlivosti:
- to co je podobné se přitahuje
Zákon, věda záměrného tvoření:
- to, na co myslím, a to, čemu věřím nebo co očekávám - existuje
Zákon umění umožnit:
- jsem tím, kým jsem, a snažím se umožnit ostatním být tím, kým jsou
Díky za každou reakci
yxoxs
Anonymní- Anonymní
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
Ahoj, zaujalo mě, cos napsal o mysli Podle psychologie je člověk výtvorem dědičnosti a prostředí (ve kterém vyrostl). K tomu je nutno započíst osobní a kolektivní sugesce (typu-řevnivost lidí z venkova vlči lidem z města, obecné trendy chování, módu, touhu po určitých věcech atd.., v osobním hledisku-co se nám líbí-druhému se líbit nemusí, sklony apod..)
To co jsi Yxoxi napsal má něco do sebe-myslím si, že naše mysl je opravdu minimálně z 90% ovládána city-které vznikají v podvědomí skrze vzory chování a sugesce. Proto pozorování myšlenek o kterém píšeš může být opravdu počátkem k sebeuvědomění-alespoň tuším nějací psychologové tuto metodu používají.
Problém této metody je v tom, že i když vypadá nevinně-podobné metody-nejprve pozorování myšlenek, poté vede k vyprázdnění mysli-což je již klasická meditace například Zenu. Spiritisté používají totožné cvičení vedoucí k vyprázdnění mysli, aby se v ní bytost mohla projevit. Takže tato metoda má své klady i zápory a není úplně bezpečná-myslím si. Záleží na tom, kdo ji cvičí a proč. Ale to už jsem asi odběhl od tématu
To co jsi Yxoxi napsal má něco do sebe-myslím si, že naše mysl je opravdu minimálně z 90% ovládána city-které vznikají v podvědomí skrze vzory chování a sugesce. Proto pozorování myšlenek o kterém píšeš může být opravdu počátkem k sebeuvědomění-alespoň tuším nějací psychologové tuto metodu používají.
Problém této metody je v tom, že i když vypadá nevinně-podobné metody-nejprve pozorování myšlenek, poté vede k vyprázdnění mysli-což je již klasická meditace například Zenu. Spiritisté používají totožné cvičení vedoucí k vyprázdnění mysli, aby se v ní bytost mohla projevit. Takže tato metoda má své klady i zápory a není úplně bezpečná-myslím si. Záleží na tom, kdo ji cvičí a proč. Ale to už jsem asi odběhl od tématu
Naposledy upravil Xton dne 7/3/2012, 16:57, celkově upraveno 3 krát
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
Přátelé.
Díky, Xtone. S tím varováním či ostražitostí, jsi vystihl, to je vždy na místě!
Díky, Xtone. S tím varováním či ostražitostí, jsi vystihl, to je vždy na místě!
Anonymní- Anonymní
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
Přátelé.
Xtone, teď mě napadá, nepopisoval něco podobného či stejného, ap. Pavel, když psal o tom, že vede vnitřní boj se zákony? :-)
Ř 7, 22Ve své nejvnitřnější bytosti s radostí souhlasím se zákonem Božím;
23když však mám jednat, pozoruji, že jiný zákon vede boj proti zákonu, kterému se podřizuje má mysl, a činí mě zajatcem zákona hříchu, kterému se podřizují mé údy.
Xtone, teď mě napadá, nepopisoval něco podobného či stejného, ap. Pavel, když psal o tom, že vede vnitřní boj se zákony? :-)
Ř 7, 22Ve své nejvnitřnější bytosti s radostí souhlasím se zákonem Božím;
23když však mám jednat, pozoruji, že jiný zákon vede boj proti zákonu, kterému se podřizuje má mysl, a činí mě zajatcem zákona hříchu, kterému se podřizují mé údy.
Anonymní- Anonymní
Re: Kterou knihu doporučujete k nezávislému studiu?
u Svědků J. jsem byl tři roky - dalo mi pak práci, než jsem svůj psychický blok strachu-že opustit organizaci je totéž,, jako zřeknout se Boha- odboural ..osvobodil se, díky Bohu (a to jsem byl jen zájemce..na rozdíl od vás plných členů, co jste to museli mít mnohem těžší..).
To co jsi Yxoxsi napsal o vnitřním boji-je moc zajímavé...Myslím totiž, že s tímto vnitřním bojem operují mnozí a i SJ. Mnohdy vnitřní boj vede ale jen ke strachu z nedostatečnosti a k nezdravé víře (skoro sebe-odsuzování a depresím)....Jak se říká, že cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly Myslím, že vše musí být v rovnováze i vnitřní boj...a když ho někdo zneužívá-vaší touhy líbit se Bohu, člověk se může stát otrokem druhého aniž by o tom věděl..
A taky tohle jsem k tomuto zajímavému tématu našel :
Ekleziogenní neurózy
V psychopatologii mají nikoliv okrajový význam tzv.. ekleziogenní neurózy, duševní poruchy, které lze odvodit z přísné a nelaskavé náboženské výchovy, často spojené s dodatečným potlačováním sexuality, agresivity a autonomie. Pro lidi, kteří vyrostli v nábožensky restriktivním životním prostředí, spočívá terapeutická pomoc duchovní péče v osvobození od diktátu nemilosrdného super ega. Jenom tam, kde dojde k osvobození od přespříliš přísného panovačného svědomí, kde zvnitřnělá pseudonáboženská výhružná zvěst se promění v osvobozující zvěst radostnou, může růst zdravá víra a v ní zabudovaná mravnost určená subjektem. U výrazných ekleziogenních neuróz se doporučují psychoterapeutická opatření.
Zdroj: http://www.pastorace.cz/Knihovna/4-Nabozenska-psychopatologie.html
Myslím, že by si někteří fanatici-co skrze svůj náboženský strach a zkreslenou nemocnou víru chtějí ovládat a určovat druhé.., měli začít omývat pohlaví vlažnou vodou (žert ) a taky si číst opakovaně toto: Jenom tam, kde dojde k osvobození od přespříliš přísného panovačného svědomí, kde zvnitřnělá pseudonáboženská výhružná zvěst se promění v osvobozující zvěst radostnou, je pravé křesťanství ...
Takže vnitřní boj ano, ale...
P.S. Pokud se ale vrátíme k tomu, co napsal ap. Pavel, mám obavu, že když to nezvládl on, my se můžeme snažit, ale těžko ho překonáme..? Myslím, že zde nastupuje namísto skutků síla naší víry..
To co jsi Yxoxsi napsal o vnitřním boji-je moc zajímavé...Myslím totiž, že s tímto vnitřním bojem operují mnozí a i SJ. Mnohdy vnitřní boj vede ale jen ke strachu z nedostatečnosti a k nezdravé víře (skoro sebe-odsuzování a depresím)....Jak se říká, že cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly Myslím, že vše musí být v rovnováze i vnitřní boj...a když ho někdo zneužívá-vaší touhy líbit se Bohu, člověk se může stát otrokem druhého aniž by o tom věděl..
A taky tohle jsem k tomuto zajímavému tématu našel :
Ekleziogenní neurózy
V psychopatologii mají nikoliv okrajový význam tzv.. ekleziogenní neurózy, duševní poruchy, které lze odvodit z přísné a nelaskavé náboženské výchovy, často spojené s dodatečným potlačováním sexuality, agresivity a autonomie. Pro lidi, kteří vyrostli v nábožensky restriktivním životním prostředí, spočívá terapeutická pomoc duchovní péče v osvobození od diktátu nemilosrdného super ega. Jenom tam, kde dojde k osvobození od přespříliš přísného panovačného svědomí, kde zvnitřnělá pseudonáboženská výhružná zvěst se promění v osvobozující zvěst radostnou, může růst zdravá víra a v ní zabudovaná mravnost určená subjektem. U výrazných ekleziogenních neuróz se doporučují psychoterapeutická opatření.
Zdroj: http://www.pastorace.cz/Knihovna/4-Nabozenska-psychopatologie.html
Myslím, že by si někteří fanatici-co skrze svůj náboženský strach a zkreslenou nemocnou víru chtějí ovládat a určovat druhé.., měli začít omývat pohlaví vlažnou vodou (žert ) a taky si číst opakovaně toto: Jenom tam, kde dojde k osvobození od přespříliš přísného panovačného svědomí, kde zvnitřnělá pseudonáboženská výhružná zvěst se promění v osvobozující zvěst radostnou, je pravé křesťanství ...
Takže vnitřní boj ano, ale...
P.S. Pokud se ale vrátíme k tomu, co napsal ap. Pavel, mám obavu, že když to nezvládl on, my se můžeme snažit, ale těžko ho překonáme..? Myslím, že zde nastupuje namísto skutků síla naší víry..
Strana 1 z 2 • 1, 2
Strana 1 z 2
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru