Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
+14
petra
Mysteri
janmat
Petr V.
Martin Cibulka
stefan
Věra Kolafová - quaero
Arago
Aleš
Doktorka White
Petr Štefek
Jirka z P. (queens)
Hvězdlický
OOO
18 posters
Svědkové Jehovovi a Strážná věž :: Bible, víra, křesťanství, zkušenosti :: Člověk (duch, duše, tělo)
Strana 3 z 15
Strana 3 z 15 • 1, 2, 3, 4 ... 9 ... 15
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Pavle Q,
ani já nemíním o pravdě z Písma psát v legraci.
Moje poznámka o tom, že to máš brát s humorem, se týkala toho, že jsem měla dojem, že oddaluješ odpověď tím, že jsi psal o mně, že jsem jak tonoucí, co se chytá stébla. Měla jsem z toho pocit, že se ti můj postoj nějak nezdá, tak jsem to chtěla jen trochu odlehčit.
ani já nemíním o pravdě z Písma psát v legraci.
Moje poznámka o tom, že to máš brát s humorem, se týkala toho, že jsem měla dojem, že oddaluješ odpověď tím, že jsi psal o mně, že jsem jak tonoucí, co se chytá stébla. Měla jsem z toho pocit, že se ti můj postoj nějak nezdá, tak jsem to chtěla jen trochu odlehčit.
Věra Kolafová - quaero- Poeet p?íspivku : 1373
Reputace : 0
Body : -21
Registration date : 24. 10. 06
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
No, fajn, pekne ste si popísali, ale výsledok žiaden.
Po prvé, keď Ježiš hovoril v podobenstvách, tak zvyčajne povedal, že sa jedná o podobenstvá, potom vyrozpráva podobenstvo a nakoniec sa väčšinou apoštoli pýtali, aby im vysvetlil podobenstvo. Ani jeden z týchto aspektov v Lk 16,19-31 nie je. Tým nechcem povedať, že to je realita, len chcem povedať, že aspekty podobenstva chýbajú. Každý tam môže nájsť niečo iné, ale hádam spoločná myšlienka je nepopierateľná. Existencia určitého stupňa vedomia po telesnej smrti človeka. Ako som písal inde, takáto predstava je židovská a vlastná dobe Ježišovej. Apoštoli sa nad týmto príbehom nepozastavovali, a nehovorili: "vysvetli nám to", lebo to dobre chápali. Cirkev v tomto texte vidí (v súvislosti k tradícii doby) členenie šeolu na miesta. Neskoršia teológia hovorí o stupňoch prežívania v šeole. Je to zréjmé zo slov: Lazar sa teší, boháč sa trápi. Cirkev hovorí o dušiach ľudí ktorí po telesnej smrti takto prežívajú. Luther sa proti tomuto postavil, lebo v tom videl zbytky gréckeho dualizmu, preto hovorí, že to musí byť "totus Abrahám", teda celý Abrahám a nie jeho duša. Tu môžeme vidieť, že Luther neodporuje myšlienke posmrtného prežívania, ale mu skôr ide o kritiku dualizmu. Čo teda týmto Ježiš komunikuje poslucháčom? Ježiš prijíma pohľad danej doby o "poschodiach" v šeole, a naznačuje stupeň odmeny ktorý nastáva okamžite po smrti človeka. Neskôr sa to potvrdzuje slovami: A jako každý člověk jen jednou umírá, a potom bude soud... Bude to osobný súd, teda človek sa sám bude súdiť, lebo po telesnej smrti sa človek uvidí vo svetle takom aký skutočne je, bez ega, bez pretvárky, bez podriaďovania vonkajším vplyvom... Človek sám nad sebou zaplače. To bude to čo bude súdom, človek keď sa uvidí taký aký je, tak sám sa bude buď tešiť, alebo trápiť, nad sebou samým a svojimi skutkami.
Po prvé, keď Ježiš hovoril v podobenstvách, tak zvyčajne povedal, že sa jedná o podobenstvá, potom vyrozpráva podobenstvo a nakoniec sa väčšinou apoštoli pýtali, aby im vysvetlil podobenstvo. Ani jeden z týchto aspektov v Lk 16,19-31 nie je. Tým nechcem povedať, že to je realita, len chcem povedať, že aspekty podobenstva chýbajú. Každý tam môže nájsť niečo iné, ale hádam spoločná myšlienka je nepopierateľná. Existencia určitého stupňa vedomia po telesnej smrti človeka. Ako som písal inde, takáto predstava je židovská a vlastná dobe Ježišovej. Apoštoli sa nad týmto príbehom nepozastavovali, a nehovorili: "vysvetli nám to", lebo to dobre chápali. Cirkev v tomto texte vidí (v súvislosti k tradícii doby) členenie šeolu na miesta. Neskoršia teológia hovorí o stupňoch prežívania v šeole. Je to zréjmé zo slov: Lazar sa teší, boháč sa trápi. Cirkev hovorí o dušiach ľudí ktorí po telesnej smrti takto prežívajú. Luther sa proti tomuto postavil, lebo v tom videl zbytky gréckeho dualizmu, preto hovorí, že to musí byť "totus Abrahám", teda celý Abrahám a nie jeho duša. Tu môžeme vidieť, že Luther neodporuje myšlienke posmrtného prežívania, ale mu skôr ide o kritiku dualizmu. Čo teda týmto Ježiš komunikuje poslucháčom? Ježiš prijíma pohľad danej doby o "poschodiach" v šeole, a naznačuje stupeň odmeny ktorý nastáva okamžite po smrti človeka. Neskôr sa to potvrdzuje slovami: A jako každý člověk jen jednou umírá, a potom bude soud... Bude to osobný súd, teda človek sa sám bude súdiť, lebo po telesnej smrti sa človek uvidí vo svetle takom aký skutočne je, bez ega, bez pretvárky, bez podriaďovania vonkajším vplyvom... Človek sám nad sebou zaplače. To bude to čo bude súdom, človek keď sa uvidí taký aký je, tak sám sa bude buď tešiť, alebo trápiť, nad sebou samým a svojimi skutkami.
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Štefane doslovné pochopení tohoto podobenství tedy zní..
Člověk za to, že je bohatý, půjde do pekla, kde ho čekají věčná muka.
Žebrák, odměnou za to že nic na zemi neměl a neužil (všechno prochlastal) bude odměněn věčnou slávou a radostí.
Když žebrák zemřel, byl přenesen (do nebe) k Abrahamovi.
(Jan ale píše, že před vzkříšením Krista nikdo do nebe nevstoupil. Ani Abraham.
Jan 3:13 Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka.
Boháč v pekelných mukách volal k Abrahamovi, aby dovolil alespoň kapičku vody na osvěžení.
Abraham mu odpověděl, že trpí za své bohatství spravedlivý trest a žebrák, protože na tom byl na zemi mizerně, po právu je odměněn. (kapička vody by mu asi pomohla)
Na další prosbu, aby někdo šel jeho rodině říst, jak to tam vypadá, byl odmítnut s tím, že mají Mojžíše a proroky a to postačí.
Katolický ekumen začíná toto vyprávění slovy-
Lukáš16:19 (Podobenství o boháči a Lazarovi) Byl jeden bohatý člověk, nádherně a vybraně se strojil a den co den skvěle hodoval.....
Tímto podobenstvím, chtěl Ježíš ukázat na nesmyslnost jejich víry v posmrtný život, a odkázel je na fakta tehdejšího Písma...
Jak jsem se již zmínil, podle Jana, do té doby nebyl nikdo vzkříšen, než Ježíš...
(nevstoupil na nebesa a nebo nebyl vzkříšen do nebe, nebo nešel do nebe proměněním, je stejné)
Člověk za to, že je bohatý, půjde do pekla, kde ho čekají věčná muka.
Žebrák, odměnou za to že nic na zemi neměl a neužil (všechno prochlastal) bude odměněn věčnou slávou a radostí.
Když žebrák zemřel, byl přenesen (do nebe) k Abrahamovi.
(Jan ale píše, že před vzkříšením Krista nikdo do nebe nevstoupil. Ani Abraham.
Jan 3:13 Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka.
Boháč v pekelných mukách volal k Abrahamovi, aby dovolil alespoň kapičku vody na osvěžení.
Abraham mu odpověděl, že trpí za své bohatství spravedlivý trest a žebrák, protože na tom byl na zemi mizerně, po právu je odměněn. (kapička vody by mu asi pomohla)
Na další prosbu, aby někdo šel jeho rodině říst, jak to tam vypadá, byl odmítnut s tím, že mají Mojžíše a proroky a to postačí.
Katolický ekumen začíná toto vyprávění slovy-
Lukáš16:19 (Podobenství o boháči a Lazarovi) Byl jeden bohatý člověk, nádherně a vybraně se strojil a den co den skvěle hodoval.....
Tímto podobenstvím, chtěl Ježíš ukázat na nesmyslnost jejich víry v posmrtný život, a odkázel je na fakta tehdejšího Písma...
Jak jsem se již zmínil, podle Jana, do té doby nebyl nikdo vzkříšen, než Ježíš...
(nevstoupil na nebesa a nebo nebyl vzkříšen do nebe, nebo nešel do nebe proměněním, je stejné)
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Hvězdlický
Toto podobenstvo nič nehovorí o pekle. Boháč nezostúpil do nižšieho miesta šeolu (to je peklo, nie je to však peklo - druhá smrť, teda definitívne peklo ktoré nastane po všeobecnom súde) preto, že bol bohatý, ale preto, že aj keď Lazar ležal pod jeho domom, boháč ho nevidel a nepomohol mu.Člověk za to, že je bohatý, půjde do pekla, kde ho čekají věčná muka.
Nič sa nehovorí o tom, že to bol ochľasta. Naopak sa píše, že bol chorý, vredy mu lízali psy.Žebrák, odměnou za to že nic na zemi neměl a neužil (všechno prochlastal) bude odměněn věčnou slávou a radostí.
Nepíše sa, že bol prenesený do neba. Abrahámovo lono vo vtedajšej dobe znamenalo, že bol pochovaný k veľkým otcom Izraela. Kontrast s tým je zmienka, že boháč bol akoby "iba" pochovaný. V novozákonnej dobe znamená, že bol (Lazár) prenesený do raja (Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji.) teda do miesta šeolu, ktoré je vyššie, kde sa ľudia "tešia". Tak ako hovorí Ježiš, dnes budeš so mnou v raji, nehovorí "v nebi", lebo Ježiš po tom, čo skonal, tiež odchádza do šeolu na tri dni, dokedy nebude vzkriesený.Když žebrák zemřel, byl přenesen (do nebe) k Abrahamovi.
(Jan ale píše, že před vzkříšením Krista nikdo do nebe nevstoupil. Ani Abraham.
Kvapka vody má znázorniť mieru utrpenia. Známy vtip hovorí ako sa jeden človek modlí na púšti "Alahu, Alahu, daj vlahu, aspoň jednu kvapku" a nastaví ruku akoby žobral, vtom mu do nej kvapne jedna kvapka a on si ňou pretrie čelo a povzdychne "ách". Teda miera utrpenia je tak rozdielna od toho čo prežíva Lazar, že v zúfalstve boháč žiada aspoň kvapku pramenitej vody života, pri ktorej sa Lazar nachádza (lebo Abrahámovo lono je synonymum pre žriedlo živej vody).(kapička vody by mu asi pomohla)
Ja si myslím, že týmto podobenstvom chcel Ježiš povedať o spravodlivosti ktorá je započatá už na zemi v živote, a o zodpovednosti za svoje činy, lebo odplata je istá. Boháč predstavuje ľudí sebeckých a márnivých, Lazar predstavuje ľudí chudobných a nemocných, čím je človek chudobnejší, tým je pokornejší. Čím je človek bohatší, tým je viac sebeckejší. Preto bohatí budú spravodlivý, keď zadarmo dajú tým čo nemajú. Bohatstvo nie je hriech, hriech je sebectvo zhromažďovania pokladov na zemi.Tímto podobenstvím, chtěl Ježíš ukázat na nesmyslnost jejich víry v posmrtný život, a odkázel je na fakta tehdejšího Písma...
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Jsem rád, že jsi připustil, že je to podobenství. V minulém příspěvku jsi uvažoval jinak.
Když tedy podobenství, tak potom nelze uvažovat, že to, znamená, ono, a ono znamená tamto.
Prostě je to podobenství, kterým něco chtěl posluchačům Ježíš říct a ne jim ukázat popis posmrtných věcí člověka.
Ještě bych se zamyslel nad tvou úvahou-
Za prvé, ráj není v nebi, ale na zemi. Tak tomu bylo od počátku.
Stále se mluví o nebeském království a ne o nebeském ráji.
Za druhé, slib, ještě dnes budeš v ráji, má určitý zádrhel,
Ten je ve slovech, která řekl asi o tři dni později "nedotýkej se mne, ještě jsem nevystoupil k Otci". I kdyby byl myšlen ráj jako nebe, nemohl se splnit "dnes".
Po teprve dalších asi čtařiceti dnech se Ježíš loučil s učedníky a odcházel vzhůru.
Slovo "dnes" je tedy buď omyl překladu, nebo Ježíš mluvil z pozice oslaveného Syna a tedy Boha a jeho Dnes, bylo v souladu s textem který ukazuje na jiné počítání času nahoře a jiné u lidí..
Mohl tedy myslet takto "ještě dnes, v tomto posledním dni odpočinku, protože na jeho závěr budu tisíc let vládnou a obnovím ráj na zemi, v které budeš i ty. Lotře."
Když tedy podobenství, tak potom nelze uvažovat, že to, znamená, ono, a ono znamená tamto.
Prostě je to podobenství, kterým něco chtěl posluchačům Ježíš říct a ne jim ukázat popis posmrtných věcí člověka.
Ještě bych se zamyslel nad tvou úvahou-
V novozákonnej dobe znamená, že bol (Lazár) prenesený do raja (Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji.)
Za prvé, ráj není v nebi, ale na zemi. Tak tomu bylo od počátku.
Stále se mluví o nebeském království a ne o nebeském ráji.
Za druhé, slib, ještě dnes budeš v ráji, má určitý zádrhel,
Ten je ve slovech, která řekl asi o tři dni později "nedotýkej se mne, ještě jsem nevystoupil k Otci". I kdyby byl myšlen ráj jako nebe, nemohl se splnit "dnes".
Po teprve dalších asi čtařiceti dnech se Ježíš loučil s učedníky a odcházel vzhůru.
Slovo "dnes" je tedy buď omyl překladu, nebo Ježíš mluvil z pozice oslaveného Syna a tedy Boha a jeho Dnes, bylo v souladu s textem který ukazuje na jiné počítání času nahoře a jiné u lidí..
Mohl tedy myslet takto "ještě dnes, v tomto posledním dni odpočinku, protože na jeho závěr budu tisíc let vládnou a obnovím ráj na zemi, v které budeš i ty. Lotře."
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Hvězdlický
Podobnú štruktúru môžeme vidieť aj v iných podobenstvách. Stále niečo čo je v podobenstve predstavuje niekoho alebo niečo iné.
Nerozumiem, prečo takto uvažujete. Veľa krát predsa keď čítame podobenstvá, tak to znamená ono, a tamto znamená iné. Ježiš najprv hovorí podobenstvo a potom hovorí Pokaždé, když někdo slyší slovo o království a nechápe, přichází ten zlý a vyrve, co bylo zaseto do jeho srdce; to je ten, u koho se zaselo podél cesty ďalej o inom hovorí U koho bylo zaseto na skalnatou půdu, to je ten, kdo slyší slovo a hned je s radostí přijímá; a ďalej U koho bylo zaseto do trní, to je ten, kdo slyší slovo, ale časné starosti a vábivost majetku slovo udusí, a zůstane bez úrody.Když tedy podobenství, tak potom nelze uvažovat, že to, znamená, ono, a ono znamená tamto.
Podobnú štruktúru môžeme vidieť aj v iných podobenstvách. Stále niečo čo je v podobenstve predstavuje niekoho alebo niečo iné.
To je pravda do istej miery. Raj môžno bol na zemi, ale už nie je. Navyše môžeme hovoriť o viacerých rajoch. Viditeľný, neviditeľný, ten ktorý prežívame. Aj dne, po dve tisíc rokoch poznáme vetnú štruktúru, ktorá hovorí: "cítim sa ako v raji", teda myslenie ľudí sa dá pekne historicky stopovať. Raj, keďže ho teraz viditeľne na zemi nevieme nájsť, je o pocitoch.Za prvé, ráj není v nebi, ale na zemi. Tak tomu bylo od počátku. Stále se mluví o nebeském království a ne o nebeském ráji.
Nemyslím, že raj je myslený ako nebo. Raj je raj, iný stupeň šeolu, tam kde sa teší Lazár oproti stupňu kde trpí boháč. Myslím, že o tomto raji hovorí Ježiš. Preto hovorí dnes, lebo v okamihu ich smrti sa pred nimi otvára tento raj. Dôležitý je však posun a ten posun nastáva slovami "so mnou".Za druhé, slib, ještě dnes budeš v ráji, má určitý zádrhel,
Ten je ve slovech, která řekl asi o tři dni později "nedotýkej se mne, ještě jsem nevystoupil k Otci". I kdyby byl myšlen ráj jako nebe, nemohl se splnit "dnes". Po teprve dalších asi čtařiceti dnech se Ježíš loučil s učedníky a odcházel vzhůru.
Ja by som slovo dnes nechal tak ako je. Pozícia osláveného Syna to nemôže byť, lebo Ježiš na kríži ešte nebol oslávený. Predstavil by som si to takto: Ježiš cíti, že zomiera, vie však, že podľa modelu ktorý všetci poznajú On bude v šeole na najvyššom poschodí, lebo je bez hriechu, navyše je mučeník. Preto hovorí zločincovi, že budú ešte dnes v raji spolu. Dôležité je spolu, týmto nastáva posun, lebo za normálnych okolností, by zločinec mal byť na poslednom mieste v šeole, ako niekto nespravodlivý. Ježišove "so mnou" však znamená, že od tejto chvíle aj nespravodlivý majú možnosť byť na vyšších poschodiach v šeole, ak uveria v Ježšia. Dá sa povedať, že zločinec v posledných chvíľach uveril v Ježiša, zréjme veľmi oľutoval, a tak mu Ježiš toto prisľubuje.Slovo "dnes" je tedy buď omyl překladu, nebo Ježíš mluvil z pozice oslaveného Syna a tedy Boha a jeho Dnes, bylo v souladu s textem který ukazuje na jiné počítání času nahoře a jiné u lidí..
Tu vyvstáva otázka, do akej miery bude Ježiš prítomný v raji na zemi, ktorý podľa Vás nastane. Lebo ak miesto Ježiša je v nebi, tak potom ten lotor v raji na zemi nebude s Ježišom, teda nenaplnia sa slová "so mnou".Mohl tedy myslet takto "ještě dnes, v tomto posledním dni odpočinku, protože na jeho závěr budu tisíc let vládnou a obnovím ráj na zemi, v které budeš i ty. Lotře."
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Tu vyvstáva otázka, do akej miery bude Ježiš prítomný v raji na zemi, ktorý podľa Vás nastane. Lebo ak miesto Ježiša je v nebi, tak potom ten lotor v raji na zemi nebude s Ježišom, teda nenaplnia sa slová "so mnou".
Domnívám se, že tisíciletá vláda nad zemí, má přetvořit její stav do původní podoby dokonalosti. Ten tady byl v době, než se Adam s Evou dopustili hříchu.
Písmo nazývá tuto tehdejší dokonalou zemi- rájem.
Kdy bude lotr vzkříšen, nevíme. Dostal slib - v ráji. To znamená, že ještě si chvilku počká.
Co se týká slibu, "budeš se mnou v ráji" - tady by se dalo uvažovat, že Ježíš po předání hotového díla se vrátí na zem, do ráje, který vytvořil
Skutky apoštolů 3:21 On zůstane v nebi až do chvíle, kdy bude všechno nové, jak o tom Bůh od věků mluvil ústy svých svatých proroků.
Otázka k tomuto textu zní- kam půjde potom (z nebe)??
Odpověď se nabízí v myšlence- do ráje, kde bude i ten lotr, tak, jak mu slíbil..
Mě ale Štefane nešlo o tuto debatu ale o nemožnost naplnění slibu "DNES budeš v ráji"..Když ani sám ježíš v nebi nebyl DNES, ale až za tři a nebo čtyřicettři dni..
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Hvězdlický
Po telesnej smrti človeka, človek zostupuje do šeolu. Tam vedie život v ničote ako tieň jeho telesného života. Čaká na vzkriesenie. Šeol diferencuje niekoľko poschodí, podľa mňa stupňov prežívania dobrého alebo zlého. Podľa Žalmu 86,13 rozlišujem teda stupne tak ako ich naznačil Ježiš v podobenstve o Lazarovi. Niektorí v šeole trpia, iní sa tešia. Tí čo trpia, o tých sa povie, že sú v hádese alebo pekle (nie peklo - druhá smrť) a o tých ktorí sa tešia sa povie, že sú v Abrahámovom lone, alebo v raji, alebo pod trónom. Ježiš na krížil cítil prítomnosť smrti a vedel, že on zostúpi do šeolu, do jeho miesta, ktoré sa nazýva raj. Pretože zločinec prejavil vieru a ľútosť, tak mu Ježiš sľúbil, že ešte dnes s ním bude v raji - teda v stupni šeolu, ktorý je vyhradený pre mučeníkov a spravodlivých. Nezamieňam teda pojmy "nebo" a "raj". Nebo sa začína realizovať až po Ježišovom nanebovstúpení. Ešte stále to však nie je nebo, ktoré je sľúbené pre všetkých veriacich, a kde budú ľudia po konečnom súde a všeobecnom vzkriesení. Takto to vidím ja.
Tu sa rozchádzame v chápaní raja a vzkriesenia.Kdy bude lotr vzkříšen, nevíme. Dostal slib - v ráji. To znamená, že ještě si chvilku počká.
Asi si nerozumieme. Preto popíšem koncept ako to vidím ja.Mě ale Štefane nešlo o tuto debatu ale o nemožnost naplnění slibu "DNES budeš v ráji"..Když ani sám ježíš v nebi nebyl DNES, ale až za tři a nebo čtyřicettři dni..
Po telesnej smrti človeka, človek zostupuje do šeolu. Tam vedie život v ničote ako tieň jeho telesného života. Čaká na vzkriesenie. Šeol diferencuje niekoľko poschodí, podľa mňa stupňov prežívania dobrého alebo zlého. Podľa Žalmu 86,13 rozlišujem teda stupne tak ako ich naznačil Ježiš v podobenstve o Lazarovi. Niektorí v šeole trpia, iní sa tešia. Tí čo trpia, o tých sa povie, že sú v hádese alebo pekle (nie peklo - druhá smrť) a o tých ktorí sa tešia sa povie, že sú v Abrahámovom lone, alebo v raji, alebo pod trónom. Ježiš na krížil cítil prítomnosť smrti a vedel, že on zostúpi do šeolu, do jeho miesta, ktoré sa nazýva raj. Pretože zločinec prejavil vieru a ľútosť, tak mu Ježiš sľúbil, že ešte dnes s ním bude v raji - teda v stupni šeolu, ktorý je vyhradený pre mučeníkov a spravodlivých. Nezamieňam teda pojmy "nebo" a "raj". Nebo sa začína realizovať až po Ježišovom nanebovstúpení. Ešte stále to však nie je nebo, ktoré je sľúbené pre všetkých veriacich, a kde budú ľudia po konečnom súde a všeobecnom vzkriesení. Takto to vidím ja.
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Štefane, to je tvůj pohled na věc, a já ti jej nebudu vyvracet. Ani o něm pochybovat.
Já to zase chápu jinak.
"když se dva hádají, třetí se směje" Co když je pravda ještě jinak, než to chápeme my dva??? Má tedy smysl se nějak prát, o to svoje???
Takže, každý jsme si svůj názor řekli a můžeme být kamarádi dál. I s tím svým rozdílným názorem.
Jiná temata jsou také zajímavá,.
Já to zase chápu jinak.
"když se dva hádají, třetí se směje" Co když je pravda ještě jinak, než to chápeme my dva??? Má tedy smysl se nějak prát, o to svoje???
Takže, každý jsme si svůj názor řekli a můžeme být kamarádi dál. I s tím svým rozdílným názorem.
Jiná temata jsou také zajímavá,.
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Kde máš důkaz, že v šeolu jsou dobří a zlí, tedy jestli je to nějak děleno? Přece už samotná smrt je trest za hřích. Přece pak budou souzeni za to, jak se budou chovat po vzkříšení, protože za dřívější jednání již zaplatili, smrtí, ne?
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Pavel Q
Luk 16,19-31 o tom pojednáva celkom jasne. Kde ste boli doteraz?Kde máš důkaz, že v šeolu jsou dobří a zlí, tedy jestli je to nějak děleno?
Ktorá smrť? Telesná alebo smrť v ohnivom jazere?Přece už samotná smrt je trest za hřích.
Niečím tento názor podporte.Přece pak budou souzeni za to, jak se budou chovat po vzkříšení, protože za dřívější jednání již zaplatili, smrtí, ne?
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Hvězdlický napsal:
Za svoje se nemá cenu prát, ale za pravdu ano. Vysvětlení „ráje“ jako stupně ŠE’OLu před nanebevstoupením Krista v podání Stefana je jediné vysvětlení, při kterém nemusíme překrucovat jiné texty Písma."když se dva hádají, třetí se směje" Co když je pravda ještě jinak, než to chápeme my dva??? Má tedy smysl se nějak prát, o to svoje???
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Za svoje se nemá cenu prát, ale za pravdu ano. Vysvětlení „ráje“ jako stupně ŠE’OLu před nanebevstoupením Krista v podání Stefana je jediné vysvětlení, při kterém nemusíme překrucovat jiné texty Písma.
Pokud i to myslíš Martine, že je ta pravda, tak je skutečně zbytečné se dohadovat o nějakých jiných názorech.
Domnívám se, že se počítáš mezi znovuzrozené, a proto jsi veden Duchem. Nebo duchem???
V obou případech není ode mne hezké ti odporovat a budovat jakési nepřátelství mezi námi. To bych nechtěl.
Proto fajn, máš se Štefanem pravdu. A tedy nemám co dodat..
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Sváťo, nikdy nemusíš někomu přitakávat, že má pravdu, když si to nemyslíš. Lepší je prostě říct: "Nejsem sice přesvědčený, že tomu tak je, ale beru v úvahu jako možný názor." (A to zvlášť, když necítíš povolání od Pána v určitém tématu něco vyučovat.) Ono někdy se ty tzv. možné názory mohou spojit a udělat v člověku jasno, ale když budeš pravdivý názor za každou cenu popírat nebo trvat na chybném názoru, pak jasno nemusí přijít nikdy.
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Souhlasím, bez námitek a dodatků...
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Stefane, fakt dobrý pokus.
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Milý Pavel. Naozaj prestávam mať aj posledné ilúzie, že dokážete robiť aj niečo iné, ako komentovať (povrchne). Teraz myslím, že sa naozaj nepamätám, kedy naposledy nejaká Vaša myšlienka stála za zamyslenie. A už vôbec sa nepamätám kedy ste odpovedali na nejakú otázku. Ale každý má svoj štýl komunikácie, tak ako ja, tak aj Vy. Takže Vám nič nevyčítam.
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Stefane, nebuďte tak viditelně soběstředný, dosebestředný... jo už to mám - egoista. Dělá vám radost, mít navrch, že? Ale proč ne, já mít za sebou 17 století tradice, taky bych byl vůl, pardón pyšný, ne zase špatně. To bude asi tím, že nemám trénink v odpovídání na otázky, tak se moc omlouvám. Ale já amharec, jak bych mohl mít chování, že?
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Pavle, nemyslím si, že by byl Stefan egoista. To by si nedal tu práci nám odpovídat na naše otázky. Je jednoduché kritizovat, těžké psát něco, co má hlavu i patu. Osobně jsem za Stefanovy poznámky rád, protože naznačují nějaký směr. Dokonce Stefan, když ví, že to je dogma, tak to napíše. Už jsme to tu několikrát psali, že pokud bychom přispívali do fóra jenom my bývalí, tak to bude poplakávání a pofňukávání nad tím co bylo nebo nebylo. Když máš na výběr více cest, můžeš se svobodně rozhodnout, když máš jednu, co ti zbývá? My jsme se domníváme, že zatím přesně nevíme, která ta cesta to je a proto nad tím tady přemýšlíme nahlas. Osočovat někoho, že je egoista jenom proto, že se ti nelíbí jeho názor je dle mého nefér. Rovnost svobody projevu tu mají všichni a pokud neuráží druhé, neměli by být znevažováni.
Arago- Poeet p?íspivku : 505
vztah k organizaci : bývalý SJ
Reputace : 0
Body : 35
Registration date : 08. 02. 06
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
My jsme se domníváme, že zatím přesně nevíme, která ta cesta to je a proto nad tím tady přemýšlíme nahlas. Osočovat někoho, že je egoista jenom proto, že se ti nelíbí jeho názor je dle mého nefér. Rovnost svobody projevu tu mají všichni a pokud neuráží druhé, neměli by být znevažováni.
Domnívám se, že asi každý z nás je přesvědčen, že máme pravdu.
Já sice píši, že se domnívám (abych nikoho nedráždil) ale zároveň jsem přesvědčen, že to není domněnka, ale pravda.
Je tady to moje JÁ . To moje EGO.
Je nás zde přes stovku, tedy necelá stovka egoistů...
Pokud někdo není jako já, potom se jistě nehádá a nečertí, když s ním druhý nesouhlasí. A takových je zde velice málo...
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Pavel
Mať navrch môžem napríklad v ping pongu, alebo v tenise.Dělá vám radost, mít navrch, že?
Problém bude asi, že ani nemáte snahu sa o tej tradícii niečo dozvedieť. Vy teraz len hovoríte "zlá tradícia, zlá tradícia", lebo Vás to tak niekto naučil. Ale aj tí ľudia pred tisíc rokmi, aj tí ľudia pred tisíc päťsto rokmi, a tí ľudia pred tisíc deväťsto rokmi boli len ľudia z mäsa a kostí a aj oni len dobre písali a uvažovali, alebo zle písali a uvažovali, aj oni boli obyčajní a omylní, a neomylní. Chodili po zemi tak ako my, dýchali vzduch tak ako my a pomreli tak ako my. Ten kto prijíma tisíc sedemsto, pardon tisíc deväťsto päťdesiat ročnú tradíciu, tak prijíma tisíc deväťsto päťdesiat ročnú tradíciu, a kto prijíma sto ročnú tradíciu, tak prijíma sto ročnú tradíciu. Aj Vy len prijímate nejakú tradíciu.Ale proč ne, já mít za sebou 17 století tradice, taky bych byl vůl, pardón pyšný, ne zase špatně.
Nemusíte sa ospravedlňovať, viem to. Svedkovia nemajú tréning na odpovedanie na otázky, alebo len na tie vzorové, ktoré sú popísané a najčastejšie, a ktorých dialóg sa precvičuje v dvojiciach najlepšie pred publikom. Ja viem, že Vy ste trénovaný otázky dávať a nie odpovedať. Lenže diskutujete na tomto fóre a teda už svedok nie ste na sto percent. Mali by ste teda aj prijať zmenu v myslení a ak zatiaľ nie iným, tak hlavne sebe dať odpovede na otázky.To bude asi tím, že nemám trénink v odpovídání na otázky, tak se moc omlouvám.
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Rozhodně se snažím vyhýbat lidské tradici, ale té biblické se nevyhýbám. I když vím jak vy se na tu biblickou tradici díváte pozor, ale i tam se kritizuje lidská tradice, že?
Galatským 1,14 V té době snad nebylo mezi mými vrstevníky horlivějšího a pravověrnějšího žida nade mne. Nikdo jiný nehořel pro tradice mého národa tak fanaticky jako já.
Koloským 2, 7 Zůstaňte s ním v živém spojení. Zapusťte do něj kořeny, na něm budujte celý svůj život. Držte se pevně toho, co jste od něj přijali. A stále znovu za vše děkujte Bohu. 8 Mějte se na pozoru před domnělou moudrostí, která do křesťanského hávu odívá jen lidské teorie, s živým Kristem však nemá nic společného. Kristus je pánem i všech andělských bytostí, které někteří z vás uctívají. 9 On je dokonalým ztělesněním božství 10 a jenom v něm máte plné spojení s Bohem.
2. Tesalonickým 3, 6 Dále přikazujeme jménem Ježíše Krista, abyste se stranili všech, kteří si neberou k srdci naše naučení a ubíjejí čas zahálkou. - Tak proti takovému poučování nebo-li naučení nic nemám, ale to co jsem uvedl výše, tak to mi připomíná právě těch 17 století ŘKC.
Galatským 1,14 V té době snad nebylo mezi mými vrstevníky horlivějšího a pravověrnějšího žida nade mne. Nikdo jiný nehořel pro tradice mého národa tak fanaticky jako já.
Koloským 2, 7 Zůstaňte s ním v živém spojení. Zapusťte do něj kořeny, na něm budujte celý svůj život. Držte se pevně toho, co jste od něj přijali. A stále znovu za vše děkujte Bohu. 8 Mějte se na pozoru před domnělou moudrostí, která do křesťanského hávu odívá jen lidské teorie, s živým Kristem však nemá nic společného. Kristus je pánem i všech andělských bytostí, které někteří z vás uctívají. 9 On je dokonalým ztělesněním božství 10 a jenom v něm máte plné spojení s Bohem.
2. Tesalonickým 3, 6 Dále přikazujeme jménem Ježíše Krista, abyste se stranili všech, kteří si neberou k srdci naše naučení a ubíjejí čas zahálkou. - Tak proti takovému poučování nebo-li naučení nic nemám, ale to co jsem uvedl výše, tak to mi připomíná právě těch 17 století ŘKC.
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Tak odpovedzme spolu na otázku ktorá je vyrieknutá v názve tohoto fóra.
Je něco po smrti.Ano nebo né..?
Čo som zatiaľ postrehol.
Pavel - po smrti nič nie je, telo ide do prachu, duša ako život zaniká, duch sa vracia k Bohu. Intelekt a osobnosť človeka zaniká.
Hvězdlický - Telo ide do prachu, duša ako život zaniká, duch sa vracia k Bohu, ale intelekt a osobnosť sa zachovávajú, teda je tu predpoklad individuálneho cítenia a prežívania.
Ja - telo ide do prachu, z prachu povstane, duch sa vracia k Bohu, lebo je Boží, duša prežíva šeol, podľa vlastnej reflexie a sebapoznania v šeole môže zaujať tri stanoviská (možno viac) peklo, očistec alebo nebo. To je novozákonný koncept. Pred výkupnou obeťou Krista bolo členenie šeolu trošku iné.
Martin - telo ide do prachu, duša žije ďalej, vystupuje z tela, ide do šeolu, ktorý je členený.
Ostatní - neviem, veľmi sa nevyjadrovali.
Je něco po smrti.Ano nebo né..?
Čo som zatiaľ postrehol.
Pavel - po smrti nič nie je, telo ide do prachu, duša ako život zaniká, duch sa vracia k Bohu. Intelekt a osobnosť človeka zaniká.
Hvězdlický - Telo ide do prachu, duša ako život zaniká, duch sa vracia k Bohu, ale intelekt a osobnosť sa zachovávajú, teda je tu predpoklad individuálneho cítenia a prežívania.
Ja - telo ide do prachu, z prachu povstane, duch sa vracia k Bohu, lebo je Boží, duša prežíva šeol, podľa vlastnej reflexie a sebapoznania v šeole môže zaujať tri stanoviská (možno viac) peklo, očistec alebo nebo. To je novozákonný koncept. Pred výkupnou obeťou Krista bolo členenie šeolu trošku iné.
Martin - telo ide do prachu, duša žije ďalej, vystupuje z tela, ide do šeolu, ktorý je členený.
Ostatní - neviem, veľmi sa nevyjadrovali.
Re: Co nás čeká po smrti.Je tam něco?
Stefane jako diagnostik by jste se možná uživil, ale já bych k vám raději nechodil, no nic k věci.
Vyhodnotil jste mě takto:
Pochopil jste to správně, ale nic to pro vás neznamená, že? Takže když si uvědomíme, co Písmo o životě člověka sděluje, tak skutečně nic po člověku nezůstává jen víra a naděje, že Bůh si vzpomene a v jeho čase se rozhodne přivést člověka k životu. Rozhodně uběhne tak či tak mnoho času, proto nemůžeme předpokládat, že by se člověk, který zemřel vrátí v původním těle tedy prachu země, že? A to, co pak bude následovat je na Bohu, snad jsou nějaké náznaky v Písmu, ale rozhodně to, co o tom píšou SJ, je opět něco co je vykonstruované pro jejich potřeby, které se nemusí slučovat s Písmem a Boží vůlí, jenže to se dá říci o každé církvi, proč? jsou tam přece lidé, kteří mají tento defekt, tedy měnit si danost pro vlastní potřebnost.
Vyhodnotil jste mě takto:
Pavel - po smrti nič nie je, telo ide do prachu, duša ako život zaniká, duch sa vracia k Bohu. Intelekt a osobnosť človeka zaniká.
Pochopil jste to správně, ale nic to pro vás neznamená, že? Takže když si uvědomíme, co Písmo o životě člověka sděluje, tak skutečně nic po člověku nezůstává jen víra a naděje, že Bůh si vzpomene a v jeho čase se rozhodne přivést člověka k životu. Rozhodně uběhne tak či tak mnoho času, proto nemůžeme předpokládat, že by se člověk, který zemřel vrátí v původním těle tedy prachu země, že? A to, co pak bude následovat je na Bohu, snad jsou nějaké náznaky v Písmu, ale rozhodně to, co o tom píšou SJ, je opět něco co je vykonstruované pro jejich potřeby, které se nemusí slučovat s Písmem a Boží vůlí, jenže to se dá říci o každé církvi, proč? jsou tam přece lidé, kteří mají tento defekt, tedy měnit si danost pro vlastní potřebnost.
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Strana 3 z 15 • 1, 2, 3, 4 ... 9 ... 15
Svědkové Jehovovi a Strážná věž :: Bible, víra, křesťanství, zkušenosti :: Člověk (duch, duše, tělo)
Strana 3 z 15
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru