Sobota, anebo neděle?
+6
Petr Štefek
Hvězdlický
Martin Cibulka
Jirka z P. (queens)
jona777
František
10 posters
Strana 1 z 2
Strana 1 z 2 • 1, 2
Sobota, anebo neděle?
Máme zachovávat sabat? Nebo je správné světit neděli? Hledal jsem odpověď na tuto otázku a zde předkládám svoje poznání:
Pamatuj na den odpočinku, že ti má být svatý. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci. Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina, tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvé dobytče ani tvůj host, který žije v tvých branách. V šesti dnech učinil Hospodin nebe i zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmého dne odpočinul. Proto požehnal Hospodin den odpočinku a oddělil jej jako svatý. (2M 20:8-11 )
Proč se v Písmu píše o sobotě, ale v kostelích i jinde se světí neděle? Adventisté, kteří sabat uznávají, se odvolávají na Mojžíše, Izaiáše (58:13 ), Ezechiela (20:18-20; 22:26 ) a další. E. G. Whiteová píše, že „ještě před příchodem Pána Ježíše satan navedl Židy, aby sobotu zatížili nejpřísnějšími požadavky, takže se její zachovávání stalo břemenem. Tím si připravil cestu pro to, aby sobotu postavil do nesprávného světla, aby sobotu prožívali jako den postu, jako smutný a ponurý den, aby tak projevili svůj odpor k židovství.“
Máme tedy světit sabat? Anebo je závazná pro nás křesťany neděle? Pokud se ptáme na uctívání sobotního dne, pak je nutné zdůraznit, že nepravé uctívání je modloslužbou a před tou Písmo varuje (Ezech 23:49; Sk 17:16; 1Kor 10:14; Gal 5:20; 1Petr 4:3; 1Jan 5:21 ).
Vzpomeňme co řekl Ježíš při svém pokoušení satanem: „Jdi z cesty, satane; neboť je psáno: ‚Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět a jeho jediného uctívat´“ (Mt 4:10 ), „Je psáno: Budeš se klanět Hospodinu, Bohu svému, a jeho jediného uctívat.“ (Lk 4:8 ).
Máme uctívat pouze Boha (dokonce jen Nejvyššího Boha), a nikoli stvoření, a to dokonce ani anděly (Kol 2:18; Zj 19:10; 22:9), a tím méně jejich práci, tedy daný Zákon (Gal 3:19). Proto Ježíš Kristus řekl, že syn člověka je pánem i nad sobotou (Mr 2:27-28 ).
Smysl Zákona – a tedy i soboty – byl v tom, učit lid jednat správně v běžném životě a vypěstovat si užitečné návyky, na něž mělo navázat učení Ježíše Krista o smyslu těchto návyků. Zákon ale nesmí stát nad svým účelem. Pokud ano, jde o byrokracii, kterou apoštol Pavel kritizoval slovy: „Litera zabíjí, ale Duch dává život“ (2Kor 3:6). Právě smysl soboty byl v tom, aby se lid naučil pravidelně věnovat duchovní výchově a poznávání Boha a jeho vlastností, anebo ještě přesněji: Aby si na to alespoň jednou týdně vyhradil čas. Lidé se totiž většinou velmi neradi učí.
„Den odpočinku“ a příkaz k jeho zachovávání najdeme ve Starém zákoně mnohokrát, v Novém již toto striktní nařízení chybí. Tehdejším lidem bylo nutné přikazovat potřebné věci autoritou Boha a ještě pod přísnými tresty. My už bychom měli být mnohem dál a k hledání Boha by nás měl vést nikoli diktát, byť sebelepšího zákona, ale naše svědomí, a to dokonce při každé vhodné příležitosti. Dalo by se říci, že v té době byli Hebrejci jako děti, a ty přece potřebují pevné vedení. Dnes už bychom měli být „z dětských střevíčků“ vyrostlí a jsou na nás také kladeny větší nároky, nechce se po nás slepá poslušnost, ale zapojení „mozkových závitů“. Něco jiného chceme po malém dítěti a něco jiného po dospívajícím potomku.
Musíme uctívat Boha, uctívání soboty a podobných věcí je přinejmenším pouhou pošetilostí. A pokud mne někdo vede k pošetilosti, vzpomenu slova Ježíšova: „Nechte je: slepí vedou slepé. A když vede slepý slepého, oba spadnou do jámy“ (Mt 15:14).
Pamatuj na den odpočinku, že ti má být svatý. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci. Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina, tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvé dobytče ani tvůj host, který žije v tvých branách. V šesti dnech učinil Hospodin nebe i zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmého dne odpočinul. Proto požehnal Hospodin den odpočinku a oddělil jej jako svatý. (2M 20:8-11 )
Proč se v Písmu píše o sobotě, ale v kostelích i jinde se světí neděle? Adventisté, kteří sabat uznávají, se odvolávají na Mojžíše, Izaiáše (58:13 ), Ezechiela (20:18-20; 22:26 ) a další. E. G. Whiteová píše, že „ještě před příchodem Pána Ježíše satan navedl Židy, aby sobotu zatížili nejpřísnějšími požadavky, takže se její zachovávání stalo břemenem. Tím si připravil cestu pro to, aby sobotu postavil do nesprávného světla, aby sobotu prožívali jako den postu, jako smutný a ponurý den, aby tak projevili svůj odpor k židovství.“
Máme tedy světit sabat? Anebo je závazná pro nás křesťany neděle? Pokud se ptáme na uctívání sobotního dne, pak je nutné zdůraznit, že nepravé uctívání je modloslužbou a před tou Písmo varuje (Ezech 23:49; Sk 17:16; 1Kor 10:14; Gal 5:20; 1Petr 4:3; 1Jan 5:21 ).
Vzpomeňme co řekl Ježíš při svém pokoušení satanem: „Jdi z cesty, satane; neboť je psáno: ‚Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět a jeho jediného uctívat´“ (Mt 4:10 ), „Je psáno: Budeš se klanět Hospodinu, Bohu svému, a jeho jediného uctívat.“ (Lk 4:8 ).
Máme uctívat pouze Boha (dokonce jen Nejvyššího Boha), a nikoli stvoření, a to dokonce ani anděly (Kol 2:18; Zj 19:10; 22:9), a tím méně jejich práci, tedy daný Zákon (Gal 3:19). Proto Ježíš Kristus řekl, že syn člověka je pánem i nad sobotou (Mr 2:27-28 ).
Smysl Zákona – a tedy i soboty – byl v tom, učit lid jednat správně v běžném životě a vypěstovat si užitečné návyky, na něž mělo navázat učení Ježíše Krista o smyslu těchto návyků. Zákon ale nesmí stát nad svým účelem. Pokud ano, jde o byrokracii, kterou apoštol Pavel kritizoval slovy: „Litera zabíjí, ale Duch dává život“ (2Kor 3:6). Právě smysl soboty byl v tom, aby se lid naučil pravidelně věnovat duchovní výchově a poznávání Boha a jeho vlastností, anebo ještě přesněji: Aby si na to alespoň jednou týdně vyhradil čas. Lidé se totiž většinou velmi neradi učí.
„Den odpočinku“ a příkaz k jeho zachovávání najdeme ve Starém zákoně mnohokrát, v Novém již toto striktní nařízení chybí. Tehdejším lidem bylo nutné přikazovat potřebné věci autoritou Boha a ještě pod přísnými tresty. My už bychom měli být mnohem dál a k hledání Boha by nás měl vést nikoli diktát, byť sebelepšího zákona, ale naše svědomí, a to dokonce při každé vhodné příležitosti. Dalo by se říci, že v té době byli Hebrejci jako děti, a ty přece potřebují pevné vedení. Dnes už bychom měli být „z dětských střevíčků“ vyrostlí a jsou na nás také kladeny větší nároky, nechce se po nás slepá poslušnost, ale zapojení „mozkových závitů“. Něco jiného chceme po malém dítěti a něco jiného po dospívajícím potomku.
Musíme uctívat Boha, uctívání soboty a podobných věcí je přinejmenším pouhou pošetilostí. A pokud mne někdo vede k pošetilosti, vzpomenu slova Ježíšova: „Nechte je: slepí vedou slepé. A když vede slepý slepého, oba spadnou do jámy“ (Mt 15:14).
František- Poeet p?íspivku : 128
Reputace : 0
Body : -8
Registration date : 29. 12. 06
Re: Sobota, anebo neděle?
Navrhuji světit sobotu i neděli.
A nejen to - navrhuji přidat i ostatní dny...
... vlastně navrhuji světit všechny dny života
Ale vážně: v podstatě kladeš otázku zda ještě závazně a doslovně platí desatero, ne?
A nejen to - navrhuji přidat i ostatní dny...
... vlastně navrhuji světit všechny dny života
Ale vážně: v podstatě kladeš otázku zda ještě závazně a doslovně platí desatero, ne?
jona777- Poeet p?íspivku : 41
Reputace : 0
Body : -64
Registration date : 29. 04. 07
Re: Sobota, anebo neděle?
Tak a může se rozjet další kolečko lidských názorů, které se mohou jevit jako názory Boží... .
Ale beze mne. Už mě to fakt neba. Je to unavující a nikam to nevede. Tak až někdo přijde s budujícím a hodnotným tématem, tak se rád připojím. Beru si "neplacené volno".
Ale beze mne. Už mě to fakt neba. Je to unavující a nikam to nevede. Tak až někdo přijde s budujícím a hodnotným tématem, tak se rád připojím. Beru si "neplacené volno".
Naposledy upravil dne 4/6/2007, 13:33, celkově upraveno 1 krát
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Re: Sobota, anebo neděle?
Františku, hlavní problém Tvého příspěvku je v tom, že něco sice cituješ (2.Mojžíšova 20:8-11), ale zároveň nespecifikuješ, komu to je určeno. Respektive naznačuješ, že je to určené dětem a ne dospělým, ale takové vysvětlení není podle Písma. V závěru dokonce píšeš:
Pro Pavla:
Až promrháš během neplaceného volna všechno, co jsi v diskusních fórech získal, pak se jistě budeš moci vrátit. A já Ti přeji, aby Tě pak někdo ještě zaměstnal.
Jenže „uctívání soboty“ a dodržování příkazu „pomni dne sabatu, abys jej světil“ (2.Mojžíšova 20:8, rabín Dr.ISIDOR HIRSCH), jsou dvě naprosto rozdílné věci, nemyslíš?Musíme uctívat Boha, uctívání soboty a podobných věcí je přinejmenším pouhou pošetilostí.
Pro Pavla:
Až promrháš během neplaceného volna všechno, co jsi v diskusních fórech získal, pak se jistě budeš moci vrátit. A já Ti přeji, aby Tě pak někdo ještě zaměstnal.
Re: Sobota, anebo neděle?
Jestli světit sobotu, potom celé desatero...Nejdříve je ale dobré si jej znovu přečíst.
Jakub píše "kdyby jsi celý zákon naplnil a jen jeden bod vynechal, provinil jsi se proti všemu"...
Tím i Jakub ukazuje na nesmyslnost, chtít v době zákona Kristova, ještě dodržovat židovský zákon, i kdyby to mělo být jenom desatero a ostatní škrtnout...
Jakub píše "kdyby jsi celý zákon naplnil a jen jeden bod vynechal, provinil jsi se proti všemu"...
Tím i Jakub ukazuje na nesmyslnost, chtít v době zákona Kristova, ještě dodržovat židovský zákon, i kdyby to mělo být jenom desatero a ostatní škrtnout...
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Sobota, anebo neděle?
Ne, Sváťo, Jakub nepoukazoval na nesmyslnost dodržování židovského zákona. A pokud si to myslíš, tak jsi jeho slova úplně vytrhl z kontextu a překroutil. To pozná každý, kdo si dá tu práci a přečte si verše před a verše po tomto textu:
Jakub 2:10 Kdokoli totiž zachovává celý Zákon, ale v jednom bodu udělá chybný krok, provinil se proti všem.
Jakub 2:10 Kdokoli totiž zachovává celý Zákon, ale v jednom bodu udělá chybný krok, provinil se proti všem.
Re: Sobota, anebo neděle?
Jen bych poukázal na Bibli v této věci. V Kol. 2.16 se píše...Nikdo tedy nemá právo odsuzovat vás za to, co jíte nebo pijete, nebo kvůli svátkům, kvůli novoluní nebo sobotám. To všechno je jen stín budoucích věcí, ale skutečnost je Kristus.
Ještě v předešlých verších 14,15.....Vymazal dlužní úpis, jehož ustanovení svědčila proti nám a zcela jej zrušil tím, že jej přibil na kříž. Tak odzbrojil a veřejně odhalil každou mocnost i sílu a slavil nad nimi vítězství.
Předpokládám, že když vymazal dlužní úpis proti nám, že součástí tohoto dlužního úpisu bylo i dodržování sabatu.
Ještě v předešlých verších 14,15.....Vymazal dlužní úpis, jehož ustanovení svědčila proti nám a zcela jej zrušil tím, že jej přibil na kříž. Tak odzbrojil a veřejně odhalil každou mocnost i sílu a slavil nad nimi vítězství.
Předpokládám, že když vymazal dlužní úpis proti nám, že součástí tohoto dlužního úpisu bylo i dodržování sabatu.
Petr Štefek- Poeet p?íspivku : 362
vztah k organizaci : 30 let SJ, poté vyloučen za styk s vyloučenou dcerou (označeno jako nevázané chování)
Reputace : 0
Body : -15
Registration date : 31. 01. 06
Re: Sobota, anebo neděle?
Martin napsal:
Pro Petra Š.:
Hezký den
Čuju nedorozumění, proto přerušuji neplacené volno a reaguji. Martine nevím jestli jsi mě správně pochopil, beru si "neplacené volno", což díky smajlíkům, mělo naznačovat, že je to vtip a ne realita, protože mě tady nikdo nezaměstnává, tak jak je ti již zřejmé, beru si nepl. volno z tohoto diskuzního fóra. Tak pa pa.Až promrháš během neplaceného volna všechno, co jsi v diskusních fórech získal, pak se jistě budeš moci vrátit. A já Ti přeji, aby Tě pak někdo ještě zaměstnal.
Pro Petra Š.:
Petře předpokládám, že předpokládáš správně.Předpokládám, že když vymazal dlužní úpis proti nám, že součástí tohoto dlužního úpisu bylo i dodržování sabatu.
Hezký den
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Re: Sobota, anebo neděle?
Ne, Petře, dlužní úpis není totéž, co Zákon. Bylo zvykem, že při popravě zločince byla na kříž přibita také listina s jeho přestupky a to se stalo i v případě našeho Pána, kdy nad jeho hlavu "umístili psané obvinění proti němu: "To je Ježíš, Král Židů."" (Matouš 27:37). Tak Mesiáš vykoupil všechny naše hříchy, neboť jeho obvinění bylo naším dlužním úpisem, které plyne z porušování Zákona nebo-li Tóry.
Ten, kdo tvrdí, že dlužní úpis je totéž, co Zákon, pak zřejmě nečetl nebo nerozumí tomu, co je napsáno např. v Římanům 9:30-10:10, Galaťanům 2:16, 3:23 a Efezanům 2:15. Součástí dlužního úpisu tedy není dodržování sabatu, ale porušování šabatu. Nutno však dodat, že v Písmu není povinnost svěcení sabatu určena pro pohany, ale jen pro židy. Pro pohany platí příkaz dodržovat sabat jen na území Izraele a Židé by měli na svém území vyžadovat dodržování tohoto příkazu jak po svých občanech, tak cizincích.
Ten, kdo tvrdí, že dlužní úpis je totéž, co Zákon, pak zřejmě nečetl nebo nerozumí tomu, co je napsáno např. v Římanům 9:30-10:10, Galaťanům 2:16, 3:23 a Efezanům 2:15. Součástí dlužního úpisu tedy není dodržování sabatu, ale porušování šabatu. Nutno však dodat, že v Písmu není povinnost svěcení sabatu určena pro pohany, ale jen pro židy. Pro pohany platí příkaz dodržovat sabat jen na území Izraele a Židé by měli na svém území vyžadovat dodržování tohoto příkazu jak po svých občanech, tak cizincích.
Naposledy upravil dne 4/6/2007, 14:01, celkově upraveno 1 krát
Re: Sobota, anebo neděle?
A co židi, kteří se stali křesťany?
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Re: Sobota, anebo neděle?
Pavle, proč se ptáš, když jsi na té neplacené dovolené? To Tě mám zase zaměstnávat nějakými odpověďmi?
Re: Sobota, anebo neděle?
No tak na co si to hraješ? Jsme klucíííííííííí nebo dospěláci, co? Znáš to než se sbalíš tak to nějakou dobu trvá, až budu sbalenej tak to poznáš. A vidíš, já aniž by jsi se nějak konkrétně vyjádřil, sice pozdě ale přece, poznal sám, co jsi myslel, když jsi reagoval v příspěvku Today at 12:30.
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Re: Sobota, anebo neděle?
Zákon nemohl nikdo dodržet. Proto asi vznikl "dlužní úpis".
Jestli záko npatí stále, tak stále trvá i dlužní úpis.
Názor o neustálé Kristově krvi, padá asi tímto textem.
Hebrejcům 6:6 a pak odpadli, s těmi není možno znovu začínat a vést je k pokání, protože znovu křižují Božího Syna a uvádějí ho v posměch.
Hebrejcům 9:25 Není třeba, aby sám sebe obětoval vždy znovu, jako když velekněz rok co rok s cizí krví vchází do svatyně;
Kdyby ale zákon platil, neustále by se objevoval nový a nový dlužní úpis a Kristus by musel přinášet svou oběť neustále. Je ale psáno, že tak udělal jednou a dost...
Jak je možné, že "znalcům evangelia" je taková jednoduchá záležitost (nová smlouva) utajena???
Asi, že nejsou znalci a jen se za ně vydávají...
Jestli záko npatí stále, tak stále trvá i dlužní úpis.
Názor o neustálé Kristově krvi, padá asi tímto textem.
Hebrejcům 6:6 a pak odpadli, s těmi není možno znovu začínat a vést je k pokání, protože znovu křižují Božího Syna a uvádějí ho v posměch.
Hebrejcům 9:25 Není třeba, aby sám sebe obětoval vždy znovu, jako když velekněz rok co rok s cizí krví vchází do svatyně;
Kdyby ale zákon platil, neustále by se objevoval nový a nový dlužní úpis a Kristus by musel přinášet svou oběť neustále. Je ale psáno, že tak udělal jednou a dost...
Jak je možné, že "znalcům evangelia" je taková jednoduchá záležitost (nová smlouva) utajena???
Asi, že nejsou znalci a jen se za ně vydávají...
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Sobota, anebo neděle?
Pavle, ptáš se:
Pro Hvězdlického:
Cituješ kde co, ale to podstatné Ti stále uniká, totiž že Pán Ježíš Kristus byl "obětován jednou provždy, aby nesl hříchy mnohých" (Hebrejcům 9:28) a to dokud ten, který sedí na trůnu, neučiní "všechny věci nové" (Zjevení 21:5).
Židé, kteří uvěřili v Pána Ježíše Krista, si musejí rozmyslet, co chtějí. Zda chtějí mít i nadále prospěch z obřízky nebo zda se chtějí stát "neobřízkou" (Římanům 2:25). Žid, který odmítá žít podle Tóry, nemá právo honosit se příslušností k některému z kmenů "izraelských synů" (Zjevení 7:4).A co židi, kteří se stali křesťany?
Pro Hvězdlického:
Cituješ kde co, ale to podstatné Ti stále uniká, totiž že Pán Ježíš Kristus byl "obětován jednou provždy, aby nesl hříchy mnohých" (Hebrejcům 9:28) a to dokud ten, který sedí na trůnu, neučiní "všechny věci nové" (Zjevení 21:5).
Naposledy upravil dne 4/6/2007, 14:58, celkově upraveno 1 krát
Re: Sobota, anebo neděle?
Pozor, pozor! Znalci nejsme nikdo, protože znalec nepotřebuje přeci pomocníkaaaaaaaaaaaa, no ne?
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Re: Sobota, anebo neděle?
Martine! Co to meleš? ale meleš hezky, to se musí nechat.
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Re: Sobota, anebo neděle?
Zdá se, že by tě Martin rád vyhecoval a donutil si to neplacené volno skutčně vzít. Uvolnit mu tady pole. Neohrožovat jeho suverenitu.
Já jsem se tady jiř dvakrát nechal vytočit. Podařilo se jim to.
Poprvé jsem se naštval (to se tady objevila děvčata a dělala dost dusno), ale dlouho jsem to nevydržel.
Změnil jsem jméno a obrázek, abych alespoň nějak trucoval.
Není to dlouho a vytočila mne Quaero, tím, že stále něco tvrdím a neříkám jen opatrný názor. To by mi nevadilo. Ale stejně tak to tvrdí i Martin, Štefan a další a to jí nevadí.
Prostě jsem se opět dočasně zasekl.
Současně s tím, jsem si (zase z hloupé chlapské ješitnosti a trucu) naplánoval, že až dosáhnu tří tisíc příspěvků, odejdu na delší čas. Stejně to k ničemu nevede, jen k hádkám.
Zbývá mi ještě asi osumnáct čmáranic a hotovo..
Měl bych aspoň sám sobě sliby plnit.
Pokud si tedy Pavle bereš taky na chvilku volno, budou tady mít klid, a KC, Letničáři, židi a další, mohou volně bujet..
Já jsem se tady jiř dvakrát nechal vytočit. Podařilo se jim to.
Poprvé jsem se naštval (to se tady objevila děvčata a dělala dost dusno), ale dlouho jsem to nevydržel.
Změnil jsem jméno a obrázek, abych alespoň nějak trucoval.
Není to dlouho a vytočila mne Quaero, tím, že stále něco tvrdím a neříkám jen opatrný názor. To by mi nevadilo. Ale stejně tak to tvrdí i Martin, Štefan a další a to jí nevadí.
Prostě jsem se opět dočasně zasekl.
Současně s tím, jsem si (zase z hloupé chlapské ješitnosti a trucu) naplánoval, že až dosáhnu tří tisíc příspěvků, odejdu na delší čas. Stejně to k ničemu nevede, jen k hádkám.
Zbývá mi ještě asi osumnáct čmáranic a hotovo..
Měl bych aspoň sám sobě sliby plnit.
Pokud si tedy Pavle bereš taky na chvilku volno, budou tady mít klid, a KC, Letničáři, židi a další, mohou volně bujet..
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Sobota, anebo neděle?
No jak vidím z boje se neodchází bez boje. Doufám, že to teď nebudou brát jako útok na ně samotné, ale na útok ve smyslu
Tak tohoto se nechci vzdát kvůli nějakým malicherným půtkám zde na diskuzi, proto si to volno neberu.Efezkým 6, 10 A ještě toto: silní budete jen ve spojení s Kristem - pak bude jeho veliká moc i ve vás.11 Ozbrojte se až po zuby Boží výzbrojí, abyste mohli čelit ďáblovým nástrahám. 12 Vždyť boj není namířen proti lidem, nýbrž proti silám neviditelné duchovní říše, proti mocnostem zla a tmy, které ovládají vztahy mezi lidmi a národy. 13 Ať tedy ve vaší výzbroji nechybí nic z Božího arzenálu - jen tak odoláte útoku nepřítele, až udeří. 14 Pásem, na němž visí váš meč, ať je pravda a vaším brněním bezúhonný život.
Jirka z P. (queens)- - Výstraha Administrátora: uživatel napadá druhé a/nebo nezařazuje příspěvky podle témat
- Poeet p?íspivku : 2926
vztah k organizaci : už dlouho nečinný
Reputace : 0
Body : -168
Registration date : 04. 03. 06
Re: Sobota, anebo neděle?
Fajn chlapci, tak si konečně oblékněte Boží zbroj, a začněte se věnovat tématu.
Re: Sobota, anebo neděle?
Za komiků o pracovních sobotách měli adventisté potíže kvůli absencím v práci.Společný průser byl sjednocujícím prvkem v jejich církvi,podobně jako mučednictví u muslimů.
Černá ovce sboru- Poeet p?íspivku : 280
vztah k organizaci : Dříve SJ dnes KOZEL,stoupenc GEHENY a věčného zatracení
Reputace : 0
Body : 87
Registration date : 15. 05. 07
Re: Sobota, anebo neděle?
Pro černou ovci sboru:
Jenže takový sjednocující prvek sám o sobě nevypovídá nic o tom, jaké je to vlastně s tou sobotou či nedělí podle Písma.
Jenže takový sjednocující prvek sám o sobě nevypovídá nic o tom, jaké je to vlastně s tou sobotou či nedělí podle Písma.
Re: Sobota, anebo neděle?
Ježíš řekl, že jej máme napodobovat.
Jaký postoj tedy měl k sobotě ON, a to již v době, kdy byl stále jako žid pod zákonem??
Jeden text, za všechny.
Jan5:16 A proto Židé začali Ježíš pronásledovat, že takové věci dělal v sobotu. On však jim odpověděl: "Můj Otec pracuje bez přestání, proto i já pracuji."
Ten, kdo propaguje desatero a židovský zákon, Krista asi odsoudí stejně, jako tehdejší kněží...
Jaký postoj tedy měl k sobotě ON, a to již v době, kdy byl stále jako žid pod zákonem??
Jeden text, za všechny.
Jan5:16 A proto Židé začali Ježíš pronásledovat, že takové věci dělal v sobotu. On však jim odpověděl: "Můj Otec pracuje bez přestání, proto i já pracuji."
Ten, kdo propaguje desatero a židovský zákon, Krista asi odsoudí stejně, jako tehdejší kněží...
Hvězdlický- - Sdělení Administrátora: uživatel zablokován pro porušování pravidel diskuze
- Poeet p?íspivku : 4670
Reputace : 0
Body : -158
Registration date : 30. 01. 06
Re: Sobota, anebo neděle?
Sváťo, jestliže opravdu chceš napodobovat Ježíše, pak máš v Písmu i jiné příklady toho, co Ježíš v sobotu jako správný Žid dělal:
Marek 1:21 A odebrali se do Kafarnaum. Jakmile nastal sabat, vstoupil do synagógy a začal vyučovat.
A podle toho textu, který jsi uvedl, můžeš přijednom také někoho uzdravit, to totiž patří k věcem, které Pán Ježíš také "dělal v sobotu". A přestože je dělal, neporušoval přikázání ohledně soboty, jak je patrné z vysvětlení u Matouše 12:10-12.
Marek 1:21 A odebrali se do Kafarnaum. Jakmile nastal sabat, vstoupil do synagógy a začal vyučovat.
A podle toho textu, který jsi uvedl, můžeš přijednom také někoho uzdravit, to totiž patří k věcem, které Pán Ježíš také "dělal v sobotu". A přestože je dělal, neporušoval přikázání ohledně soboty, jak je patrné z vysvětlení u Matouše 12:10-12.
Re: Sobota, anebo neděle?
Ať vás tedy nikdo nesoudí v jídle pití nebo s ohledem na nějaký svátek nebo zachovávání novoluní či sabatu,ty věci jsou totiž stínem budoucích věcí, ale skutečnost patří Kristu. - Kol 2:16,17
Přikročil tedy k tomu aby jim řekl:Sabat začal existovat kvůli člověku a né člověk kvůli sabatu. Mar 2:27
Přikročil tedy k tomu aby jim řekl:Sabat začal existovat kvůli člověku a né člověk kvůli sabatu. Mar 2:27
Mysteri- Poeet p?íspivku : 305
Reputace : 0
Body : -25
Registration date : 08. 03. 07
Re: Sobota, anebo neděle?
Správný žid by toto nedělalMartin Cibulka napsal:správný Žid dělal:.
On však ano Mat 12:8
Mar 2:28
Mysteri- Poeet p?íspivku : 305
Reputace : 0
Body : -25
Registration date : 08. 03. 07
Strana 1 z 2 • 1, 2
Strana 1 z 2
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru