Svědkové Jehovovi a Strážná věž
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Setkávání - potlach

+44
Losiris
pepakrocan
ingrid
Ing.Peter
kaplan
sazeč
Jiří Brei
admin pavel
gari
Mezek
zven
Matěj Telam
witness
jája
Eliška
Černá ovce sboru
Patrobas
attila333
Vojtěch Malleus
f.gump
dov
candy
Nikola Tyrpak
Červenka
Ctibor Plášek
kovboj
Jaroslav Malý
hanala
Vladislav Kulda
drobeček
Dora
zbysek
Zdeněk Bláha
Alžběta
Martin Vlasák
Petr Sláma
Hvězdlický
pat
Old.Stloukal
Robin Hronek
stefan
Petr Štefek
Martin Cibulka
Jirka z P. (queens)
48 posters

Strana 15 z 16 Previous  1 ... 9 ... 14, 15, 16  Next

Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Anonymní 17/4/2014, 18:40

M. Cibulka napsal:No, osobně zmínku o nevěstě ve Zjevení 21:2 vnímám jako příměr krásy a ne jako faktický popis sestupování nového Jeruzaléma na zem za účelem svatebního obřadu či hostiny s Beránkem. Navíc následující verše popisují ono sestoupení města jako přebývání Boha mezi lidmi, jinými slovy jako by Bůh již byl součástí toho města při jeho sestupování. Text ze Zjevení 21:9 naproti tomu chápu jako upřesnění pro ap. Jana, aby uměl ztotožnit sestupující Jeruzalém s chotí Beránkovou, kterou viděl v dřívějším vidění (viz Zjevení 19:7).


Zj 21:1 Potom viděl jsem nebe nové a zemi novou. Nebo první nebe a první země byla pominula, a moře již nebylo. 2 A já Jan viděl jsem město svaté, Jeruzalém nový, sstupující od Boha s nebe, připravený jako nevěstu okrášlenou muži svému. 3 I slyšel jsem hlas veliký s nebe, řkoucí: Aj, stánek Boží s lidmi, a bydlitiť bude s nimi, a oni budou lid jeho, a on Bůh s nimi bude, [jsa] Bůh jejich. 4 A setřeť Bůh všelikou slzu s očí jejich, a smrti již více nebude, ani kvílení, ani křiku, ani bolesti nebude více; nebo první věci pominuly. 5 I řekl ten, kterýž seděl na trůnu: Aj, nové činím všecko. I řekl mi: Piš. Nebo jsou tato slova věrná a pravá. 6 I dí mi: Stalo se. Jáť jsem Alfa i Oméga, počátek i konec. Jáť dám žíznivému z studnice vody živé darmo. 7 Kdož svítězí, obdržíť dědičně všecko, a buduť jemu Bohem, a on mi bude synem. 8 Strašlivým pak, a nevěrným, a ohyzdným, a vražedlníkům, a smilníkům, a čarodějníkům, a modlářům, i všechněm lhářům, díl jejich v jezeře, kteréž hoří ohněm a sirou, jenž jest smrt druhá. 9 I přišel ke mně jeden z těch sedmi andělů, kteříž měli sedm koflíků plných sedmi ran nejposlednějších, a mluvil se mnou, řka: Poď, ukážiť nevěstu, manželku Beránkovu. 10 I vnesl mne v duchu na horu velikou a vysokou, a ukázal mi město veliké, ten svatý Jeruzalém, sstupující s nebe od Boha,

Já tedy v tom textu nic, co Martin vidí nevidím, ale je to zase jenom můj pohled. Smile

Anonymní
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Anonymní 21/4/2014, 19:17

Zbysek napsal:V tom případě PNS zahoď, protože je to špatný překlad. Některá místa jsou tam přeložená tendenčně tak, aby vyhovovala výkladu VRO, ale přitom prokazatelně převrací původní smysl textu. Tedy ukazují falešného Krista.
Ano, zahoďme všechny překlady, protože ve skutečnosti každý překlad je do jisté míry tvořen tendenčně nebo-li, překladatelé či zadavatelé mají vědomě nebo nevědomě, tuto potřebu. Dokonce bych v to viděl i jistý negativní emoční projev u každého v nás, tedy tu sílu nebo potřebu v čemkoliv, zanechat kus sebe. Proto se domnívám, že dokonce i v dobré víře, se tento fenomén projevuje i ve všech do jisté míry, překladech Písma, opět jenom můj pohled na věc, na nikoho neútočím nebo nesnižuji. Smile

Anonymní
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  zbysek 21/4/2014, 20:29

yxoxs napsal:Proto se domnívám, že dokonce i v dobré víře, se tento fenomén projevuje i ve všech do jisté míry, překladech Písma, opět jenom můj pohled na věc, na nikoho neútočím nebo nesnižuji. Smile
V případě "chyb" v PNS si nejsem tou dobrou vírou jist. Naopak si myslím, že v některých případech se jedná o jasný záměr, považuju za vyloučené, že by si toho překladatel nevšiml. Zřídil jsem pro tento účel samostatné vlákno, projdi si ho.

zbysek

Male Poeet p?íspivku : 4242
vztah k organizaci : bývalý - 6 let
Reputace : 6
Body : 3484
Registration date : 16. 02. 08

Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Anonymní 21/4/2014, 21:08

Tu dobrou víru jsem popsal opět obecně, rozhodně si také nemyslím, že u PNS šlo o láskyplný záměr. Smile

Anonymní
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Anonymní 23/4/2014, 12:27

Protože můžu zatím přispívat jenom tady, chci si ujasnit jedno téma, Aleo jak mám chápat tvůj tuším názor, že satan nebyl v nebi už jako satan, chápu tě správně?

Anonymní
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Anonymní 23/4/2014, 17:48

Opet jsi Aleo reagovala na Annu, ze satan nebyl v nebi tedy primo, pak mi vysvetli jak vnimas Joba a jeho prvni dve kapitoly? Mam to brat tak, ze synove Boha byli jinde nez Satan a od koho odsel kdyz ne od mista pred Bohem?

Anonymní
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Alea 23/4/2014, 18:56

Ahoj Yxoxsi, promiň, teprve jsem se sem dostala, víceméně to vnímáš správně, co se týče knihy Jób, je historicky doložené že kniha Job je ve skutečnosti divadlení hrou, která se hrála v bibl. dobách. Job je "představitel" člověka věrného Bohu, který ztratí vše ale ani potom Boha nezapře a Bůh ho odmění. Takový příběh s dobrým koncem, pro povzbuzení tehdejších lidí k víře v Boha a oddanosti i při utrpení . Stejně tak jako Píseň písní ve skutečnosti není jen o erotické lásce nějakého pastýře a nějaké dívky, ale jedná se o obraz vztahu lidské duše a Boha. V Bibli nejsou jen "popisy událostí" jak učí SJ, ale rovněž básně, písně, poezie a pohádky. Důležité je, o čem Bible vypovídá a to je vztah Boha k člověku po celou délku lidských dějin.

Já osobně věřím, že se to mohlo i udát ve skutečnosti, že nějaký člověk jako Job skutečně existovat mohl, ale větu "z toulky po zemi a procházky po ní" beru asi tak, jako že "Hospodin byl v oblaku, který vedl Izraelity". Bůh jistě svůj lid vedl, ale nemusel kvůli tomu být doslovně v oblaku. Stejně tak rozhovor mezi Bohem a Ďáblem v Jobovi (i kdybychom jej nebrali jako divadelní hru) beru jako poetický popis lidské představy o rozhovoru Boha a Ďábla a jejich možnostech - procházky po zemi, otázky, debaty...Satan se nepotřebuje procházet po zemi, aby viděl co se tu děje, stejně tak nemusí stát přímo v nebi, aby mohl Bohu říct, co se děje :-). Napíšu ještě něco v tom smyslu, co jsem napsala i Anně BŮH je DUCH a není proto vázán ŽÁDNÝM MÍSTEM. Lidi mají lidskou psychiku a tuto psychiku i své činy nasazují i mocnostem vyšším - které ji ovšem takovou nemají. Nesmíme zapomínat na to, že Bibli psali jen lidi. Byla sepsána čtyřiceti autory z nejrůznějších sociálních vrstev v průběhu asi tisíce let.

Já si inspiraci svatým Duchem (kteoru doufám znám) nepředstavuji jako "přímé diktování slov" jak si myslí SJ viz přirovnání sekretářka x šéf, ale jako "inspiraci", tzn. "oslovení" a následné "vedení", ale ve věcech důležitých a ne malicherných. Proto se také "starozákonní Bůh" tolik liší od toho "novozákonního". SZ je typický "Jehova", NZ je "Ježíš". Proč? Věřím, že i onen krutý Bůh byl v mnoha ohledech pouze představou krutých lidí té doby, kteří vyhlazovali celé národy a uznávali zákon "zabij nebo budeš zabit."

A proto např. nemusím ztratit víru jako někteří historici, jen proto, že jsem zjistila, že v Bibli skutečně nesedí mnohá historická data, stejně tak jako tam nesedí na míru popis některých událostí nebo i vesmíru - pletli bychom si ji s učebnicí historie a biologie. Popisovaná "sázka" mezi Bohem a Satanem by v doslovném pojetí Joba byla dost úsměvná z hlediska Boží velikosti a z hlediska jeho lásky dost krutá vůči Jobovi....Ďábel a Bůh by se chovali jako sobečtí antičtí bohové, kteří si na lidech něco „dokazovali“. Bible prostě není "100% bezchybná" a vše popisuje doslova jak to bylo i když je bez debaty Božím slovem. Cílem Bible není převyprávět historii, ale ukázat VZTAH BOHA K ČLOVĚKU a dát nám víru. To co je v Bibli neomylné, jsou skutečnosti důležité pro naší spásu.

Ale je to můj názor (stejně jako názor církve) který nevnucuju.  flower

(Nicméně mé vysvětlení je stručné a popsané mými slovy, když budeš chtít, zašlu odkazy na díla, která jsou moudřejší než já). Ale i tak si myslím, že jsem se hodně rozepsala, kdybys se zeptal mého kněze, usmál by se a řekl by Ti jednou větou: "Ale mladíčku, copak neznáš poezii?"  king  Tak teď už doopravdy jdu.... Very Happy

P. S. Moc se mi k tomu taky líbí koment k zápisu z 1.koncilu ohledně inspirovanosti Božího slova, myslím, že se vyjadřuje trefně:

"Inspirace nespočívá v následné aprobaci sepsaných knih církví vedené Duchem svatým, tedy v tom, že by Bůh to, co člověk napsal, prohlásil za prosté omylu (Písmo svaté by tak nebylo slovem Božím, ale slovem lidským, které Bůh schválil). Rovněž ne v tom, že by Bůh pouze dohlížel na vlastní iniciativu pisatele, aby nenapsal nic nesprávného.
Inspirace je nadpřirozeným charismatickým působením Boha na představivost, rozum a vůli člověka, které ho pohne k tomu, aby jménem Božím určité věci sepsal, a to tak, jak Bůh chce. To však neznamená, že ruka pisatele je pouze nástrojem na způsob neživého předmětu mechanicky píšíc (jak se tak může stát při spiritických seancích), ale Bůh skrze člověka, jako příčinu nástrojnou, působí způsobem odpovídajícím jeho přirozenosti osvěcujíc rozum a dotýkajíc se srdce proroků. Inspirace nevyžaduje, aby svatopisec byl přitom u vytržení, jak se domnívali montanisté, aby případně ani nevěděli, co říkají, zatímco jiné učí. Inspiraci je nutné rozlišovat od nadpřirozeného zjevení, jehož se svatopisci mohlo dostat dříve, než je sepsal jako inspirovaný text. Boží působení neruší přirozené disposice a osobní vlastnosti „lidského nástroje“, takže jednotlivé knihy Písma se vyznačují osobitým slovníkem a stylem."

Jo a ještě přikládám trochu „důkazního materiálu“ že i Bible se může mýlit….:-D

1. Gn 2:17, Hospodin říká Adamovi, že zemře v den, kdy bude jíst ze stromu...
   Gn 3, neumírá a podle Gn 4,1, 25 a Gn 5,3 se dožívá 800 let a má syna ve 130 letech..
2.  Nu 33, 38, Aron umírá na hoře Hor a podle Dt 10, 6, v Moseře.
3. 1 Samuel 16,10 a 11, David je osmý syn Jesse, 1 Pa (Letopisů) 2, 15, David je sedmý syn.
4.  2 Samuel 6, 23, Michal nemá děti. 21, 8, Michal má 5 synů.
5. Izajáš 11, 12 a Zjevení Janovo 7,1 - hovoří o čtyřech rozích světa, tzn. nejenom že je Země plochá, ale je i hranatá... (Jedna skupina kreacionistů zastává i dnes tento popis a věří, že Země je plochá)
6. 1 Samuel 2, 8, nám vypráví, že "pilíře Země patří Hospodinu, on sám na nich založil svět"..., (Země stojí navíc na dalších pilířích)
7. Evangelium Matoušovo 1, 16: Jakub je otcem Josefa, Lukášovo 3, 23, Heli je otcem Josefa.
A takových chyb se dá najít mnohem víc….
Alea
Alea

Female Poeet p?íspivku : 799
vztah k organizaci : narozená jako SJ, pár let průkopnice, nyní v ranách Kristových a u jeho srdce
Reputace : 1
Body : 865
Registration date : 14. 11. 09

Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  witness 23/4/2014, 22:02

Alea napsal:
Proto se také "starozákonní Bůh" tolik liší od toho "novozákonního". SZ je typický "Jehova", NZ je "Ježíš". Proč? Věřím, že i onen krutý Bůh byl v mnoha ohledech pouze představou krutých lidí té doby, kteří vyhlazovali celé národy a uznávali zákon "zabij nebo budeš zabit."
Aleo, ačkoliv jsem ne vždy s Tebou souhlasil a souhlasím, líbí se mi Tvůj styl psaní, ze kterého je pokaždé zjevné čemu věříš a proč tomu věříš a též je z Tvých slov patrné, že jsi otázkám
a námětům, o kterých píšeš, věnovala značné a hluboké úsilí, takže už jen z tohoto principu je,
myslím, moudré, si Tvůj názor vyslechnout.

Rád bych se Tě zeptal (vzhledem k tomu, cos napsala) jak bys řešila námitku,
že je li pro SZ typický "Jehova", který je v mnoha ohledech pouze představou krutých
lidí té doby, pak ale i "Ježíš" a jeho obraz v NZ může být v něčem jen představou lidí,
kteří tuto svou představu o Bohu a Mesiáši vtiskli do Bible, a to možná i proto, aby vyvážili
dle nich krutý popis "Jehovy" ve SZ.

Nedostali bychom se pak do poměrně svízelné situace, kdy bychom museli
u každého verše např. v evangeliích řešit, je li tam zapsáno to, co Ježíš skutečně řekl
a udělal nebo zda ,,náhodou´´ nečteme jen pouhou představu někoho o tom,
jakým by Mesiáš měl být?

A byli bychom vůbec schopni rozlišit zapsanou skutečnost a zapsané představy?

witness

Male Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08

Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Alea 23/4/2014, 22:46

witness napsal:Rád bych se Tě zeptal (vzhledem k tomu, cos napsala) jak bys řešila námitku, že je li pro SZ typický "Jehova", který je v mnoha ohledech pouze představou krutých
lidí té doby, pak ale i "Ježíš" a jeho obraz v NZ může být v něčem jen představou lidí,
kteří tuto svou představu o Bohu a Mesiáši vtiskli do Bible, a to možná i proto, aby vyvážili
dle nich krutý popis "Jehovy" ve SZ.

Milý witnessi, děkuji za ocenění, obzvláště od Tebe si jej vážím.
Tento problém vidím takto : Nový zákon se liší od Starého jednou podstatnou věcí a to je ta, že Bůh k lidem mluví zcela přímo, "z očí do očí", a hlavně k mnoha lidem najednou - nejen k jednotlivcům. V Novém zákoně narozdíl od Starého sestupuje sám Bůh v osobě Ježíše Krista k lidem. Proto je tak závažným faktem to, že Ježíš je "pravý člověk a pravý Bůh, který se zjevuje světu."

Ve Starém zákoně lidé roubovali své zkušenosti, ale i představy na Boží osobnost, kdežto teprve až ve skutečném člověku žijícím na zemi se Bůh zjevil cele - tj. takový jaký opravdu JE. Jeho současníci-učedníci, kteří o něm psali, tedy zapisovali svou přímou osobní zkušenost s Bohem (přímý účastník zmrtvýchvstání, apoštol Jan, píše: "O tom, co bylo od počátku, co jsme slyšeli, vlastníma očima viděli... a čeho jsme se svýma rukama dotýkali, o Slovu života svědčíme a zvěstujeme vám." (1 Jan 1,1) Jistě by si nedovolili podkládat Kristu vymyšlené věci nebo výroky. Kromě toho byly záznamy pisatelů v NZ ověřeny svědectvím mnoha lidí, jež Ježíše zažili rovněž osobně. Stejně jako Kristus pronáší při poslední večeři slova "Toto je smlouva nová a věčná", tak nám poskytuje i konečný a definitivní obraz o tom, kdo a jaký je Bůh.
Alea
Alea

Female Poeet p?íspivku : 799
vztah k organizaci : narozená jako SJ, pár let průkopnice, nyní v ranách Kristových a u jeho srdce
Reputace : 1
Body : 865
Registration date : 14. 11. 09

Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  witness 23/4/2014, 22:56

Aleo,
děkuji za rychlou a velmi zajímavou odpověď.
Cením si toho.. Very Happy

witness

Male Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08

Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Anonymní 24/4/2014, 11:20

Milá Aleo,
nemusím připomínat, že tu již dlouhou dobu tvrdím, že lidé když nejsou na vlně lásky a porozumění, nikdy se nedohodnou, proč? Protože každý vnímáme skutečnost ze svého úhlu pohledu. Nezlob se, ale tvé argumenty o Jobovi a tudíž i následně vysvětlení toho jak to je se satanem a přístupem k Bohu, mi připomíná právě tento fakt, z úhlem pohledu.
Příklad:
Alea napsal:1. Gn 2:17, Hospodin říká Adamovi, že zemře v den, kdy bude jíst ze stromu...
  Gn 3, neumírá a podle Gn 4,1, 25 a Gn 5,3 se dožívá 800 let a má syna ve 130 letech..
Jak se ty díváš na např. knihu Job, tak zase já vnímám, vysvětlení SJ tvého údajného chybujícího Písma, viz citace výše. Jestli si ještě pamatuji, tak SJ učí, že tato údajná chyba, kterou jsi mi předložila, je opět o vnímání nebo postoji či pohledu Boha vůči Adamovi, protože tento akt jedení byl označen jako smrtelný, skutečně v ten den Adam zemřel i když žil ještě stovky let. Nemusíme s tím souhlasit stejně, jako nemusím souhlasit s tvým pohledem na knihu Job. Co s takovou situací? No je otázka, jestli to je natolik závažné, že by to mělo rozdělovat, tedy myslím lidi obecně. Já tvrdím, že ne, že je skutečnost jiná, to jenom ukazuje, že většinou skazky o lásce a porozumění, jsou přetvářka, protože kdyby tomu tak nebylo, nebyl by důvod např. pro válčení kvůli víře, ne?!

Proto jsem také rád za každý příspěvek a za čas, kdy poznávám a zažívám zkušenosti, již mě takové reakce nechávají klidným, protože skutečně oč tu jde, není o soupeření, poražení či ponížení druhých, ale jde o lásku, život takový jaký je. Smile Mé soukromé přesvědčení je takové, že někdo, kdo to nevím Smile , vymyslel náboženství aby udržel lidstvo v nenávisti, protože si jinak nedovedu vysvětlit tu skutečnost, když je tolik náboženství a církví, proč tedy jsou vůbec války, nenávist, zloba apod.?

Anonymní
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Alea 24/4/2014, 16:28

Milý Yxoxsi, já svůj názor neprosazuji, stejně jako neprosazuji názor církve. Podívej se znovu na mé příspěvky. V každém uvádím, že je nikomu nevnucuji, pouze že je zastávám.

Škoda, že jsi nepochopil mé odlehčení s Adamem a pilíři země - doufám, že ostatní pochopili. Podle reakce myslím, že witness určitě  Very Happy Faktické chyby v Bibli jako s úmrtím Arona, Davidem apod. jsou chybami skutečnými, nicméně tím Adamem, pilíři a hranatostí země už mělo být takové odlehčení, které mělo ukázat, jak "hloupé" by bylo, vykládat Bibli slovo za slovem doslova. Jako třeba SJ, ti kreacionisti, kteří na základě Bible věří, že je země plochá apod.

Samozřejmě, že z nedoslovného (a o to právě jde) výkladu Bible vidíme, že Adam zemřel v den kdy z něho pojedl duchovně...tedy tak že od té chvíle začal umírat a zcela se změnila jeho naděje, jež měla být nejspíš od počátku nebeská - tedy přímý přístup k Hospodinu, který potom chránili andělé s hořícím mečem (opět nedoslovně).

Co se týče láskyplné debaty, já jsem jejím zastáncem, pouze píšu v mnoha případech věcně a ne citově, ale nemyslím si, že z mé strany by byla jakkoli neláskyplná - leda by mě někdo nepochopil, ale to už nevidím jako svůj problém - úmysl je dobrý.

Doufám, že jsem Ti to vysvětlila a že mi porozumíš. Měj se hezky, Alea  Very Happy
Alea
Alea

Female Poeet p?íspivku : 799
vztah k organizaci : narozená jako SJ, pár let průkopnice, nyní v ranách Kristových a u jeho srdce
Reputace : 1
Body : 865
Registration date : 14. 11. 09

Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Anonymní 24/4/2014, 17:05

Takže tvé vnímání nebo popis Joba, bylo také odlehčení?

Anonymní
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Alea 24/4/2014, 17:27

yxoxs napsal:Takže tvé vnímání nebo popis Joba, bylo také odlehčení?

Ne, to rozhodně ne  Very Happy Mé "vnímání Joba" je víceméně, jak jsem uváděla i teologickým vysvětlením různých církví, a co je v mém textu "odlehčené" a co lze spolehlivě poznat (např. kde jsou smajlíci) i tím, že použijeme rozlišovací schopnost a také v případě, že se nechceme jen přít...

Milý Yxoxsi, jestli jsem se Tě nějak těmito výklady osobně dotkla, tak mě to mrzí, nicméně přít se a debatovat o tom už nehodlám, promiň, zdá se mi, že Tvé dotazy už vedou jen k pření a taková debata by pak postrádala jakoukoli smyslupnost a jak jsi sám trefně napsal i lásku, proto jsem se již předtím rozloučila.

Ahoj, A.
Alea
Alea

Female Poeet p?íspivku : 799
vztah k organizaci : narozená jako SJ, pár let průkopnice, nyní v ranách Kristových a u jeho srdce
Reputace : 1
Body : 865
Registration date : 14. 11. 09

Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Anonymní 24/4/2014, 17:33

Takže se rozejdeme každý se svoji pravdou?! Tak to většinou končívá, ale proč, z obavy z něčeho... např. změny víry? Aleo, přijímám tvé rozhodnutí, ale vnímám tvá vysvětlení či pohledy jako to biblické rčení o tom, že si budou lidé hledat své učitele, tedy to, co chtějí slyšet nebo čemu věřit, a pak tomu podřídí všechno. Když by někdo mohl toto učení či víru ohrozit, končí, doufám že to není tvůj případ.

Ahoj yxoxs (Pavel)

Anonymní
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Alea 24/4/2014, 17:41

A co bys od takové debaty čekal? Že uznám "Tvou pravdu"? Very Happy (Tím cos napsal tak trochu přiznáváš, že právě Ty chceš druhým vnucovat svůj názor...nemyslíš? Porotože když ten Tvůj nepřijmou, tak jsi nespokojen.....)

P. S. Já se nebojím ohrožení, já mám svou víru pevnou, já se jen nechci hádat  Very Happy Svou víru jsem zde vyjádřila jasně a to že mám na každou otázku odpověď a nevyhýbám se jim jsem zde také ukázala, ač jsem zde už moc psát nechtěla....A myslím, že je to normální, že zde máme všichni různé názory a že cílem debat není změnit názor toho druhého...moment, nepsal jsi něco takového právě Ty?  Very Happy


Naposledy upravil Alea dne 24/4/2014, 17:43, celkově upraveno 1 krát
Alea
Alea

Female Poeet p?íspivku : 799
vztah k organizaci : narozená jako SJ, pár let průkopnice, nyní v ranách Kristových a u jeho srdce
Reputace : 1
Body : 865
Registration date : 14. 11. 09

Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Anonymní 24/4/2014, 17:43

Pro sazeče k jeho komentáři v oddíle, kde mám zabráněn přístup. Letmo jsem zkoukl tvůj odkaz a s podivem jsem tam nenašel tento text:

1 Ko 15,  22 Jako v Adamovi všichni umírají, tak také v Kristu budou všichni obživeni. 23 Každý však ve svém pořadí: jako prvotina Kristus, potom při jeho příchodu ti, kdo jsou Kristovi,

sazeč napsal:až nedávno asi rok jsem zjistil, že první vzkříšení má každý křesťan již za života v ,,mrtvém" těle avšak v oživeném duchu.
Proč si pleteš vzkříšení se znovunarozením? Pán Nikodémovi neříkal, že musí fyzicky umřít aby se pak znovu narodil, čím však ale vzkříšení je, oživení ze smrti, nebo ne?!

Anonymní
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Anonymní 24/4/2014, 17:46

Proč hned používat slůvko "hádka"?, to nechápu? Aleo, já ti tvoji pravdu neberu, jen jsem popsal, jak tvé vysvětlení na mě působí, nic víc. Proč máš pocit, že ti chci něco vnutit? Jenom z toho, že jsem napsal něco o tvém ukončení diskuze? Přeci, jak vidím druhé, je taky jenom názor, nebo ne? Smile

Anonymní
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Anonymní 24/4/2014, 17:49

Viz můj odkaz či dotaz na dokumenty o "Vetřelcích dávnověku... " ukazuje na jednu věc, jeden můj přítel vždy říkával, "všechno je jinak", a já mu začínám rozumět a chápu jeho reakce například právě v otázkách víry, protože i ta víra je tak či tak ovlivněna náboženstvím a církvemi, tedy jejich názory-učením, nebo ne?! A proto možná někdy naše emotivní reakce, protože ve skutečnosti bráníme nebo chráníme něco, co není náš názor, ale názor druhých, ale my si to nechceme přiznat a o to horší to je když nám nás na to někdo upozorní. Smile

Anonymní
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  sazeč 24/4/2014, 20:23

yxoxs napsal:Pro sazeče k jeho komentáři v oddíle, kde mám zabráněn přístup. Letmo jsem zkoukl tvůj odkaz a s podivem jsem tam nenašel tento text:

1 Ko 15,  22 Jako v Adamovi všichni umírají, tak také v Kristu budou všichni obživeni. 23 Každý však ve svém pořadí: jako prvotina Kristus, potom při jeho příchodu ti, kdo jsou Kristovi,

sazeč napsal:až nedávno asi rok jsem zjistil, že první vzkříšení má každý křesťan již za života v ,,mrtvém" těle avšak v oživeném duchu.
Proč si pleteš vzkříšení se znovunarozením? Pán Nikodémovi neříkal, že musí fyzicky umřít aby se pak znovu narodil, čím však ale vzkříšení je, oživení ze smrti, nebo ne?!

Ne, nepletu. 1.Kor. vysvětluje vzkříšení celého těla jako vzkříšení Pána. 4 a byl pohřben; byl vzkříšen třetího dne podle Písem,...

Ap.Pavel tím myslel vzkříšení celého člověka. Nebo si myslíš, že když zemřeme jako lidé, lidský duch umírá, když jsme se od Boha znovu narodili jako svatí vytrváme-li do konce? Pán Ježíš byl mrtev 3 dny, ano ovšem jeho duch, duše nikoli. A co duše zabitých před oltářem v nebi popsané ve Zj.6:9? Když Beránek rozlomil pátou pečeť, spatřil jsem pod oltářem duše těch, kdo byli zabiti pro slovo Boží a pro svědectví, které vydali. A křičeli velikým hlasem: ,,Kdy už, Pane svatý a věrný, vykonáš soud a za naši krev potrestáš ty, kdo bydlí na zemi?"

Ap.Pavel se těšil na setkání s Pánem hned jak zemře kdyby bylo možné, ale dle vůle Páně byl prospěšný pro ostatní věřící a zůstal ještě v těle. Proč to psal? Toužil po tělesné smrti, protože věděl, že po smrti se sejde s Pánem jako ta zabitá duše před oltářem. I nás potká, vytrváme-li až do konce ve víře.

Článek o vzkříšení mě přesvědčil, jako další Bible (Jeruzalémská, Studijní bible s výkladovými poznámkami). Oni mají dar DS a nemám důvod jim nevěřit.

sazeč

Male Poeet p?íspivku : 1699
Reputace : 2
Body : 1696
Registration date : 27. 04. 09

Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Anonymní 24/4/2014, 21:50

Sazeci, Anna ti to pekne ukazala, coz vlastne popisuje i ten 23. vers z 15. kap. dopisu do Korintu, ktery jsem citoval. Ale mozna ti jenom nerozumim, ale i to se stava. Smile

Anonymní
Anonymní


Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Jiří Brei 26/4/2014, 18:42

Ahoj Aleo,

jaký konkrétní historický doklad o tom, že „kniha Job je ve skutečnosti divadelní hrou, která se hrála v biblických dobách“ máš?

Jakub k Jobovi píše: „Hle, blahoslavíme ty, kteří vytrvali. Slyšeli jste o Jobově vytrvalosti a viděli jste, jaký konec mu Pán připravil. Neboť Pán je velmi soucitný a milostivý. (Jak 5:11 ČSP)“ Pro Jakuba očividně nebyla kniha Job „divadelní hrou, která se hrála v biblických dobách“, ale popisem skutečné události. Já si nemyslím, že by u Joba šlo o „sázku“ mezi Satanem a Jahvem a ani si nemyslím, že by si Jahve chtěl na Jobovi něco dokazovat. Myslím, že to nemá zapotřebí. To, o co zde, podle mne, jde, je otázka Jobovy vytrvalosti ve věrnosti Bohu. A na tu nemohl dát odpověď nikdo jiný, než Job sám. Pokud bych nemohl věřit knize Job v tom, že Satan může zkoušet víru a vytrvalost Božích služebníků, nemohl bych v tom věřit ani Kristu. V Lk 22:31.32 Kristus říká: „Šimone, Šimone, hle, Satan si vás vyžádal, aby vás vytříbil jako pšenici. Já jsem však poprosil za tebe, aby nezanikla tvá víra. A ty, až se jednou obrátíš, posilni své bratry.“ (ČSP)

Jestliže se Ježíš tak liší od Jahva, jak Ty tvrdíš, proč podobenství o deseti hřivnách zakončuje tak tvrdou vybídkou pro královy služebníky: „Avšak ty mé nepřátele, kteří nechtěli, abych nad nimi kraloval, přiveďte sem a přede mnou je pobijte. (Luk 19:27 ČSP)“


Ještě ke Tvému „důkaznímu materiálu“ o chybách v Bibli:

1. Gn 2:17, Hospodin říká Adamovi, že zemře v den, kdy bude jíst ze stromu... Gn 3, neumírá a podle Gn 4,1, 25 a Gn 5,3 se dožívá 800 let a má syna ve 130 letech.

Já zde žádnou chybu nenalézám. Tvůj dojem chyby vychází z tvrzení některých nevěřících lidí, že mezi Gn 2:17, 3, 4:1.25 a 5:3 je rozpor. Já zde žádný rozpor nevidím. Adam s Evou skutečně nezemřeli v ten doslovný den, kdy vzali ovoce ze stromu poznání. Proč nezemřeli? Odpověď je možná v Ex 34:6.7 (mimochodem tento text vyvrací Tvou pomluvu Jahva a Izraelitů, že Jehova je krutý Bůh krutých lidí té doby): „Když Hospodin kolem něho přecházel, zavolal: "Hospodin, Hospodin! Bůh plný slitování a milostivý, shovívavý, nejvýš milosrdný a věrný, zachovává milosrdenství tisícům, snímá vinu, přestoupení a hřích, jistě však nenechá viníka bez trestu, navštěvuje s trestem vinu otců na synech i na synech synů, na třetí i čtvrté generaci. (Ex 34:6.7 ČEP)“. Já věřím, že právě to se Adamovi s Evou stalo. Zakusili Boží milost v tom, že v den, kdy pojedli ze stromu poznání nezemřeli. Zemřeli až o mnoho set let později. Trestu však přesto nebyli zproštěni (Gn 2:16-19).

Možná trochu podobný příběh o Jahvově jasné předpovědi smrti nalezneš v 2 Král 20:1: „V oněch dnech Chizkijáš na smrt onemocněl. Přišel k němu prorok Izajáš, syn Amósův, a řekl mu: Toto praví Hospodin: Dej příkaz ohledně svého domu, protože zemřeš, nebudeš žít. (2Ki 20:1 ČSP)“ a o pár veršů dál však můžeš číst, jak Jahve přikazuje Izajášovi: „Vrať se a řekni Chizkijášovi, vévodovi mého lidu: Toto praví Hospodin, Bůh tvého otce Davida: Slyšel jsem tvou modlitbu, viděl jsem tvé slzy. Hle, uzdravím tě. Třetího dne vstoupíš do Hospodinova domu. (2Kr 20:5 ČSP)“


2.  Nu 33, 38, Aron umírá na hoře Hor a podle Dt 10, 6, v Moseře.

Myslím, že vysvětlení zde může být prosté. Hora Hor se nacházela na území Mosery. Proto jsou obě informace v souladu. Aron zemřel na hoře Hor, která se nacházela v Moseře.


3. 1 Samuel 16,10 a 11, David je osmý syn Jesse, 1 Pa (Letopisů) 2, 15, David je sedmý syn.

Svědkové Jehovovi v knize Hlubší pochopení Písma v hesle David (I. svazek str. 337) vysvětlují (řekl bych, že toto vysvětlení převzali): „Je zřejmé, že jeden z Davidových bratrů zemřel bezdětný, a v pozdějších rodopisných záznamech byl proto již vynechán.“

Mně toto vysvětlení stačí.


4.  2 Samuel 6, 23, Michal nemá děti. 21, 8, Michal má 5 synů.

V Českém studijním překladu tento text zní: „a pět synů Mérab, dcery Saulovy, které porodila Adríelovi, synu Barzilaje Mechólatského (2Sa 21:8 ČSP). V Českém ekumenickém překladu zní: „a pět synů Saulovy dcery, Míkaliny sestry, které porodila Adríelovi, synu Barzilaje Mechólatského (2Sa 21:8 ČEP)“ V Kralické Bibli: „a pět synů sestry Míkol dcery Saulovy, kteréž byla porodila Adrielovi synu Barzillai Molatitského (2Sa 21:8 BKR)“
Opět svědkové Jehovovi a jejich Hlubší pochopení Písma (heslo Marab, sv. I str. 1178): Merabina sestra vychovává její syny. Podle masoretského textu mluví 2. Samuelova 21:8 o ‚pěti synech Mikal, dcery Saulovy, které porodila Adrielovi‘. Avšak 2. Samuelova 6:23 říká, že Mikal zemřela jako bezdětná. Tuto nejasnost se zřejmě někteří opisovači snažili vyřešit tím, že ve 2. Samuelově 21:8 uvedli jméno Merab místo Mikal. Je to patrné ze skutečnosti, že řecká Septuaginta (de Lagardovo vydání) a dva hebrejské rukopisy uvádějí v tomto verši „Merab“. Avšak tradiční vysvětlení 2. Samuelovy 21:8 podle znění, které se objevuje téměř ve všech ostatních hebrejských rukopisech, je toto:
Mikalina sestra Merab byla manželkou Adriela, kterému porodila pět zmíněných synů. Merab však zemřela velmi záhy. Její sestra Mikal, kterou David zavrhl a která byla bezdětná, převzala výchovu těchto pěti chlapců. Proto se o nich mluvilo jako o dětech Mikal místo o dětech Merab. V souladu s tímto pohledem na 2. Samuelovu 21:8 mluví překlad Bible od Isaaca Leesera o ‚pěti synech Mikal, Saulovy dcery, které vychovala Adrielovi‘, a poznámka pod čarou k tomu uvádí: „Mikal byla manželkou Davida; děti však patřily Merab, starší dceři Saulově, a pravděpodobně je její sestra vychovávala.“ Targum zní: „Pět synů Merab (jež vychovávala Mikal, dcera Saulova), které porodila.“ Ekumenický překlad uvádí: „Pět synů Saulovy dcery, Míkaliny sestry, které porodila Adrielovi.“ S tím, jak je tento text uveden, mohou souviset další skutečnosti, které v Písmu nejsou uvedeny.
Obě vysvětlení mi opět stačí.

5. Izajáš 11, 12 a Zjevení Janovo 7,1 - hovoří o čtyřech rozích světa, tzn. nejenom že je Země plochá, ale je i hranatá... (Jedna skupina kreacionistů zastává i dnes tento popis a věří, že Země je plochá)

Dodnes mluvíme o čtyřech světových stranách. Asi bys taková vyjádření nalezla i v leckteré vědecké publikaci. Znamená to, že tím chceme říct, že svět je hranatý a plochý?


6. 1 Samuel 2, 8, nám vypráví, že "pilíře Země patří Hospodinu, on sám na nich založil svět"..., (Země stojí navíc na dalších pilířích)

Myslím, že v poezii je běžné užívat metafor. Chanin chvalozpěv já osobně za poezii považuji. Líbí se mi na něm i to, že pro vyjádření své chvály Jahvovi používá básnické prostředky. Nemyslím si, že je vždy nutné je chápat doslovně a nezdá se mi ani, že by je samotní autoři básní vždy chápali doslovně.


7. Evangelium Matoušovo 1, 16: Jakub je otcem Josefa, Lukášovo 3, 23, Heli je otcem Josefa.


Já si nemyslím, že by tu Lukáš vždy sledoval linii syn – otec. Zdá se mi, že to, co chce říct, je, že Ježíš byl, jak se myslelo, synem Josefa. Dále byl Ježíš synem Heliho, dále byl Ježíš synem Mathata .... a dále byl Ježíš synem Davida (kdyby označení syn vždy poukazovalo na doslovného otce, jak by Ježíš mohl být syn Davidův – Mt 21:15?)  a ... dále byl Ježíš synem Adama. Jinak zastávám názor, který uvádí část komentátorů, totiž, že Lukáš zde sleduje Mariinu rodovou linii.

Přeji Boží požehnání
Jirka
Jiří Brei
Jiří Brei

Male Poeet p?íspivku : 582
Reputace : 1
Body : 488
Registration date : 09. 08. 07

Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Losiris 27/4/2014, 18:04

Jiří Brei napsal:
Ještě ke Tvému „důkaznímu materiálu“ o chybách v Bibli:
Taky jsem chtěl odepsat na tyto "důkazní materiály" ale jak vidím, už není třeba SmileVery Happy

Losiris

Male Poeet p?íspivku : 71
Reputace : 0
Body : 71
Registration date : 20. 04. 12

Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Alea 27/4/2014, 20:21

Nechci se zde již příliš rozepisovat, protože se mi zdá, že to nemá příliš smyslu a proto budu průběžně vkládat spíše různé odkazy. Vidím, že věty typu "to se přece mezi vzdělanými lidmi všeobecně ví" se zde asi neuchytí, protože tady se to neví.  Very Happy SJ jako polovzdělaní nás špatně vychovali....Doporučuji přečíst si znova pasáž, v které upozorňuji na myšlenku Bible, tedy důležitost vztahu Boha k člověku a ne na bazírování na nesmyslech....Na internetu je toho konkrétně o knize Job velmi málo (lépe číst teol. knihy), ale asp. to málo:

http://www.dkc.kbs.sk/dkc.php?uvod=j%C3%B3b

http://brno1.evangnet.cz/node/249

http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Job

http://www.bible-cz.org/bibl_lit/316b.html

http://www.caritasetveritas.cz/index.php?action=openfile&pkey=70

a na závěr poučení pro samouky  Very Happy 

http://krystal.op.cz/pub/udps1.htm


Pro ty, kdo nechtějí dloouze studovat - ono úplně stačí přečíst si předmluvu ke knize Job v ekumenickém vydání Bible z roku 1985 nebo v Jeruzalémské Bibli. Jisté je nejen to, že kniha Job je drama, ale i to, že kniha Jób je již psána jako drama a divadelní hra - což je pro jiné knihy v Písmu celkem netradiční forma.


Naposledy upravil Alea dne 27/4/2014, 21:17, celkově upraveno 2 krát
Alea
Alea

Female Poeet p?íspivku : 799
vztah k organizaci : narozená jako SJ, pár let průkopnice, nyní v ranách Kristových a u jeho srdce
Reputace : 1
Body : 865
Registration date : 14. 11. 09

Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Alea 27/4/2014, 20:29

Jak výstižná mi k některým lidem na tomto fóru a několika posledním stranám této diskuse připadají slova Pána Ježíše sestře Faustýně, která se vážou příhodně přímo k dnešnímu dni jako ke dni Božího milosrdenství, takže si je sem dovolím vložit a protože jsem zde poslední dobou už dost dala najevo svůj názor a stálo mne to nemálo úsilí a duchovního "pláče", těmito slovy se i na nějaký čas opět loučím:

"Proč jsi takový smutný, Pane Ježíši? Pověz mi to. Kdo je příčinou Tvého smutku?"
- Ježíš odvětil: "Vyvolené duše, které nemají Mého Ducha,které žijí podle litery, pozdvihli literu NAD Mého Ducha, nad Ducha Lásky a Milosrdenství. Takové mi působí největší utrpení."
Alea
Alea

Female Poeet p?íspivku : 799
vztah k organizaci : narozená jako SJ, pár let průkopnice, nyní v ranách Kristových a u jeho srdce
Reputace : 1
Body : 865
Registration date : 14. 11. 09

Návrat nahoru Goto down

Setkávání - potlach - Stránka 15 Empty Re: Setkávání - potlach

Příspěvek  Sponsored content


Sponsored content


Návrat nahoru Goto down

Strana 15 z 16 Previous  1 ... 9 ... 14, 15, 16  Next

Návrat nahoru


 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru