zachovávání Tóry (2)
+3
Styvi
witness
Martin Cibulka
7 posters
Strana 1 z 3
Strana 1 z 3 • 1, 2, 3
Re: zachovávání Tóry (2)
Bráškové a sestřičky.
Myslíš? :-)Ahoj Yxoxsi,
pochopil jsem tedy z Tvých dvou předchozích odpovědí správně, že si nejsi jist, zda pravým Židem jsi, ale toužíš jím být?
Uznej sám, může být jedno stádo a jeden pastýř, ale ve stádu by byli rozdíly? Proto odpovídám, že každý křesťan by měl být pravým Židem, neboť kdo ne, mohl by pak být v jednom stádu pod jedním pastýřem?.
Anonymní- Anonymní
Re: zachovávání Tóry (2)
Bráškové a sestřičky.
2 Tim 3, 16Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je nanejvýš užitečné. Vyučuje nás a usvědčuje, napravuje a vychovává ve spravedlnosti, 17aby byl Boží člověk dokonale připraven a vybaven ke každému dobrému dílu.
Ukažmi tu Martine, proč bych si měl myslet, že mě tato pasáž zavazuje k tomu abych zachovával Tóru?
Díky
No nevím kdo se tady mate, ale já díky Kristu zachovávat Tóru nemusím, ale akceptuji a přiznávám, že mám z tohoto velký užitek:Podobně bláznivě jednají ti, kdo o sobě tvrdí, že jsou součástí Izraele nebo že jsou duchovními židy, ale se zachováváním Tóry nechtějí mít nic společného. Takoví lidé matou především sami sebe, ale i ty, kteří jsou tak naivní, že jejich vysvětlení sežerou i s navijákem. Nechápou totiž, že se jedná o podvod.
2 Tim 3, 16Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je nanejvýš užitečné. Vyučuje nás a usvědčuje, napravuje a vychovává ve spravedlnosti, 17aby byl Boží člověk dokonale připraven a vybaven ke každému dobrému dílu.
Ukažmi tu Martine, proč bych si měl myslet, že mě tato pasáž zavazuje k tomu abych zachovával Tóru?
Díky
Anonymní- Anonymní
Re: zachovávání Tóry (2)
Pro Yxoxse:
Kde bereš tu jistotu, že „díky Kristu zachovávat Tóru“ nemusíš? Máš to ze své hlavy? Nebo Ti to někdo nakukal? Nebo Ti to řekl Kristus osobně? Jak Ti mohu odpovědět, když nevím, z čeho vlastně vycházíš? Máš vůbec velký užitek z Písma, které obsahuje Tóru?
Kde bereš tu jistotu, že „díky Kristu zachovávat Tóru“ nemusíš? Máš to ze své hlavy? Nebo Ti to někdo nakukal? Nebo Ti to řekl Kristus osobně? Jak Ti mohu odpovědět, když nevím, z čeho vlastně vycházíš? Máš vůbec velký užitek z Písma, které obsahuje Tóru?
Re: zachovávání Tóry (2)
Bráškové a sestřičky.
Podívej se Martine, já akceptuji tvé zalíbení nebo potřebu být tam kde jsi, proč nemůžeš přijmout zase ty, že s některými názory tvých přátel, které jsi převzal, nesouhlasím, to je celé. :-)
Martine, opravdu chceš pokračovat, kladením takovýchto otázek? Nechtěj abych ti oponoval tím, kde ty bereš svoji jistotu, to nechceš, co ?! :-)Kde bereš tu jistotu, že „díky Kristu zachovávat Tóru“ nemusíš?
Podívej se Martine, já akceptuji tvé zalíbení nebo potřebu být tam kde jsi, proč nemůžeš přijmout zase ty, že s některými názory tvých přátel, které jsi převzal, nesouhlasím, to je celé. :-)
Anonymní- Anonymní
Re: zachovávání Tóry (2)
A kde Ty bereš tu jistotu, že „zachovávat Tóru“ musíš? Máš to ze své hlavy?Martin Cibulka napsal:Pro Yxoxse:
Kde bereš tu jistotu, že „díky Kristu zachovávat Tóru“ nemusíš? Máš to ze své hlavy?
Nebo Ti to někdo nakukal?
Nebo Ti to někdo nakukal?
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: zachovávání Tóry (2)
Přeji hezký den.
A kde berete vy tu jistotu ,že Tóru už není třeba brát vážně ?
Já osobně si nemyslím ,že by někdo měl být třeba kamenován za porušení Tóry ,ale
nemyslím si ,že Tóra už je pase. Mám zato ,že Tóra nám má stále co říct a není mrtvá.
A kde berete vy tu jistotu ,že Tóru už není třeba brát vážně ?
Já osobně si nemyslím ,že by někdo měl být třeba kamenován za porušení Tóry ,ale
nemyslím si ,že Tóra už je pase. Mám zato ,že Tóra nám má stále co říct a není mrtvá.
Styvi- Poeet p?íspivku : 450
Age : 64
vztah k organizaci : Už žádný
Reputace : 2
Body : 451
Registration date : 30. 07. 09
Re: zachovávání Tóry (2)
Styvi, to máš jistě pravdu, že Tóra nám má stále co říct a není mrtvá.Styvi napsal:Mám zato ,že Tóra nám má stále co říct a není mrtvá.
Což ale automaticky neznamená, že její předpisy jsou pro křesťana závazné.
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: zachovávání Tóry (2)
Bráškové a sestřičky.
Nevím proč jsme s witnessem stále někam tlačení, přeci před pár dny dokonce včera, snad, jsem tu citoval Pavlův dopis Timoteovi, ale nikdo mi zatím neodpověděl, kde z té nám všem známé pasáže, má křesťan povinnost dodoržovat Tóru, jak si zde někteří stále myslí?Přeji hezký den.
A kde berete vy tu jistotu ,že Tóru už není třeba brát vážně ?
Já osobně si nemyslím ,že by někdo měl být třeba kamenován za porušení Tóry ,ale
nemyslím si ,že Tóra už je pase. Mám zato ,že Tóra nám má stále co říct a není mrtvá.
Anonymní- Anonymní
Re: zachovávání Tóry (2)
Je-li tomu tak, proč tedy kladeš vůbec nějaké otázky? Proto, aby Ti nikdo neodpovídal?yxoxs napsal:Bráškové a sestřičky.Martine, opravdu chceš pokračovat, kladením takovýchto otázek? Nechtěj abych ti oponoval tím, kde ty bereš svoji jistotu, to nechceš, co ?! :-)Kde bereš tu jistotu, že „díky Kristu zachovávat Tóru“ nemusíš?
Podívej se Martine, já akceptuji tvé zalíbení nebo potřebu být tam kde jsi, proč nemůžeš přijmout zase ty, že s některými názory tvých přátel, které jsi převzal, nesouhlasím, to je celé. :-)
Jen pro připomenutí, nejprve ses pochlubil, že díky Kristu zachovávat Tóru nemusíš, pak jsi vypsal verš z 2. Timoteovi 3:16 a nakonec ses zeptal: „Ukažmi tu Martine, proč bych si měl myslet, že mě tato pasáž zavazuje k tomu abych zachovával Tóru?“ Chceš-li rozumně a logicky diskutovat, pak bys nejprve měl ukázat, že „díky Kristu zachovávat Tóru nemusíš“, a teprve pak bys měl po druhém chtít, aby Ti ukázal, která pasáž Písma zavazuje člověka, aby zachovával Tóru. Jenže Ty sis zde zvykl jen tak plácat páté přes deváté a když se Tě náhodou někdo na něco zeptá, neodpovídáš, respektive odpovídáš tím, že nemíníš odpovídat a k tomu kňučíš, že Ti nikdo neodpověděl.
Pro Witnesse, který napsal:
A kdy jsem tvrdil, že zachovávat Tóru musím? Vždyť zastávám názor apoštola Pavla, který prohlásil: „„Všechno je mi dovoleno“ – ano, ale ne všechno prospívá. „Všechno je mi dovoleno“ – ano, ale ničím se nedám zotročit.“ (1. Korintským 6:11, EP) Tóra zjevuje lidem, co „všechno prospívá“, Ty však a Yxoxs vystupujete tak, jako by Vás to, co prospívá, zotročovalo, takže Vás od toho Kristus musel osvobodit. Jenže takový Kristus, kterého hlásáte, je jiný Kristus než ten, který řekl: „Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon ...“ (Matouš 5:17, EP)A kde Ty bereš tu jistotu, že „zachovávat Tóru“ musíš? Máš to ze své hlavy?
Nebo Ti to někdo nakukal?
Tóra uvádí, co je pro koho závazné. Pokud porušuješ z Tóry to, co je závazné pro každého člověka, nebude Ti to nikdy prospívat, ale naopak budeš i nadále otročit hříchu.Styvi, to máš jistě pravdu, že Tóra nám má stále co říct a není mrtvá.
Což ale automaticky neznamená, že její předpisy jsou pro křesťana závazné.
Re: zachovávání Tóry (2)
Bráškové a sestřičky.
Zvláštní Martine, na jedné straně mě tady sjíždíš jako malého kluka a ukazuješ mi jak bych měl reagovat či komunikovat, ale v tom případě vůbec nerozumíš tomu, co učil náš Pán, tedy že i přes tu různorodost máme druhé akceptovat takové jací jsou, protože to jsou naši bližní. Ty nás tady s witnessem stále z něčeho poučuješ, co děláme špatně a jak bychom to dělat měli, ale na druhé straně ty nepřijímáš tu skutečnost, že vůbec není v rozporu náš postoj k Zákonu či Tóře i přesto, že oba s witnessem přijímáme a vůbec se tomu nebráníme, že Tóra je prospěšná pro člověka, ale vůbec to neznamená, že aby byla prospěšná a mohli jsme se z ní něčemu naučit, musíme Tóru zachovávat, to nedává vůbec smysl. Já například můžu v určitých oblastech a okolnostech být poučen z každé tzv. svaté knihy, aniž by tomu muselo předcházet, že musím třeba zachovávat Korán nebo určité Védy apod. Náš způsob se ti nemusí líbit, ale to není nic proti tobě, jen je to náš projev nesouhlasu v určitých úhlech pohledů, které zde presentuješ, nic víc nic míň. Jestli sis všiml, tak téměř už tvých narážek na mou maličkost si nevšímám a přecházím je, protože kdybych jednal jako před léty, nikam bychom se neposunuli, ale díky tvým neustálým připomínkám našich nedostatků, žel se vlastně nikam neposouváme. Když budu upřímný, tak já to vnímám, že jsem se posunul, ale ten posun nepozoruji u tebe, ale chápu že je to můj problém, ale když už nic jiného, píši o něm tady, protože chci aby čtenáři znaly mé myšlenkové pochody. Že se to někomu nemusí líbit nebo v tom vidí nějakou nezralost či slabost nebo já nevím jak to třeba vnímáš ty, ale to je přeci o té lásce, o tom jak přijímáme své bližní a především o našem vztahu k Bohu, protože když stále zůstáváme v té rovině, že se navzájem peskujeme, tak se to ani nedá nazvat vztahem s Bohem, protože když neupustíme od neustálého probírání de facto malicherností, tak přes tyto věci ani nemůžeme vidět či poznat, co to je mít vztah s Bohem natož jej skutečně mít tedy projevovat, nemyslíš Martnine, bráško?!
Zvláštní Martine, na jedné straně mě tady sjíždíš jako malého kluka a ukazuješ mi jak bych měl reagovat či komunikovat, ale v tom případě vůbec nerozumíš tomu, co učil náš Pán, tedy že i přes tu různorodost máme druhé akceptovat takové jací jsou, protože to jsou naši bližní. Ty nás tady s witnessem stále z něčeho poučuješ, co děláme špatně a jak bychom to dělat měli, ale na druhé straně ty nepřijímáš tu skutečnost, že vůbec není v rozporu náš postoj k Zákonu či Tóře i přesto, že oba s witnessem přijímáme a vůbec se tomu nebráníme, že Tóra je prospěšná pro člověka, ale vůbec to neznamená, že aby byla prospěšná a mohli jsme se z ní něčemu naučit, musíme Tóru zachovávat, to nedává vůbec smysl. Já například můžu v určitých oblastech a okolnostech být poučen z každé tzv. svaté knihy, aniž by tomu muselo předcházet, že musím třeba zachovávat Korán nebo určité Védy apod. Náš způsob se ti nemusí líbit, ale to není nic proti tobě, jen je to náš projev nesouhlasu v určitých úhlech pohledů, které zde presentuješ, nic víc nic míň. Jestli sis všiml, tak téměř už tvých narážek na mou maličkost si nevšímám a přecházím je, protože kdybych jednal jako před léty, nikam bychom se neposunuli, ale díky tvým neustálým připomínkám našich nedostatků, žel se vlastně nikam neposouváme. Když budu upřímný, tak já to vnímám, že jsem se posunul, ale ten posun nepozoruji u tebe, ale chápu že je to můj problém, ale když už nic jiného, píši o něm tady, protože chci aby čtenáři znaly mé myšlenkové pochody. Že se to někomu nemusí líbit nebo v tom vidí nějakou nezralost či slabost nebo já nevím jak to třeba vnímáš ty, ale to je přeci o té lásce, o tom jak přijímáme své bližní a především o našem vztahu k Bohu, protože když stále zůstáváme v té rovině, že se navzájem peskujeme, tak se to ani nedá nazvat vztahem s Bohem, protože když neupustíme od neustálého probírání de facto malicherností, tak přes tyto věci ani nemůžeme vidět či poznat, co to je mít vztah s Bohem natož jej skutečně mít tedy projevovat, nemyslíš Martnine, bráško?!
Anonymní- Anonymní
Re: zachovávání Tóry (2)
Je sice hezké, že se mě snažíš chytit za slovo, ale ve skutečnosti se chytáš za svéMartin Cibulka napsal:
Pro Witnesse, který napsal:A kdy jsem tvrdil, že zachovávat Tóru musím?A kde Ty bereš tu jistotu, že „zachovávat Tóru“ musíš? Máš to ze své hlavy?
Nebo Ti to někdo nakukal?
vlastní slovo, protože já jsem tím, co cituješ, jen a pouze použil na Tebe samého
Tvou vlastní formulaci, kterou jsi Ty napsal yxoxsovi a která zněla:
Kde bereš tu jistotu, že „díky Kristu zachovávat Tóru“ nemusíš? Máš to ze své hlavy?
Nebo Ti to někdo nakukal?
Pokud ses tedy Ty ptal yxoxse na to,
kde bere jistotu, že zachovávat Tóru nemusí,
tak je snad pochopitelná má reakce ve stejném duchu,
kde Ty bereš jistotu, že zachovávat Tóru musíš ... ne?
Pokud to tedy cítíš tak, že Tóru zachovávat nemusíš, pak byla i Tvá původní otázka
pro yxoxse zcela beze smyslu.
Jinými slovy tedy zachováváš Tóru ne proto, že její zachovávání považuješ za závazné,Vždyť zastávám názor apoštola Pavla, který prohlásil: „„Všechno je mi dovoleno“ – ano, ale ne všechno prospívá. „Všechno je mi dovoleno“ – ano, ale ničím se nedám zotročit.“ (1. Korintským 6:11, EP)
ale proto, že její nezachovávání by Ti neprosívalo nebo by Tě dokonce zotročilo....no skvělé !!!
To Tě ale musí hodně mrzet, že nemáš podmínky pro obětování zvířat dle Zákona, že?
Kolik prospěchu Ti tak uteče a kolik otroctví je tak na Tebe o to více naloženo, co?...
Prospěšnost a závaznost Zákona není totéž.Tóra zjevuje lidem, co „všechno prospívá“, Ty však a Yxoxs vystupujete tak, jako by Vás to, co prospívá, zotročovalo, takže Vás od toho Kristus musel osvobodit.
Škoda, že Kristu, kterého hlásáš Ty, nedovoluješ v citaci doříci celý kontext.Jenže takový Kristus, kterého hlásáte, je jiný Kristus než ten, který řekl: „Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon ...“ (Matouš 5:17, EP)
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: zachovávání Tóry (2)
Bráškové a sestřičky.
Myslím si, že toto je pěkné shrnutí toho, co Pavel myslel tím, co všichni známe z druhého dopisu Timoteovi, ne? Díky witnessi, že to umíš takto výstižně a krátce popsat, co já píši složitě, komplikovaně a pak se děje to, že i možná nejsem správně pochopen, díky.witness napsal:Prospěšnost a závaznost Zákona není totéž.
Anonymní- Anonymní
Re: zachovávání Tóry (2)
Pro Witnesse, který napsal:
Moje tzv. vlastní formulace, kterou jsem použil v otázce, ovšem vycházela z tvrzení Yxoxse, jenž napsal: „ale já díky Kristu zachovávat Tóru nemusím“, takže nechápu, proč to otáčíš v tom smyslu, jako bych tou formulací nutně chtěl tvrdit, že zachovávat Tóru musím.Je sice hezké, že se mě snažíš chytit za slovo, ale ve skutečnosti se chytáš za své
vlastní slovo, protože já jsem tím, co cituješ, jen a pouze použil na Tebe samého
Tvou vlastní formulaci, kterou jsi Ty napsal yxoxsovi a která zněla:
Kde bereš tu jistotu, že „díky Kristu zachovávat Tóru“ nemusíš? Máš to ze své hlavy?
Nebo Ti to někdo nakukal?
Beze smyslu je především to, že mi přisuzuješ původnost myšlenky, která zazněla v mé otázce.Pokud to tedy cítíš tak, že Tóru zachovávat nemusíš, pak byla i Tvá původní otázka
pro yxoxse zcela beze smyslu.
Jistě, ale ne vše z Tóry je pouze prospěšné. Některá přikázání Tóry jsou totiž i závazná, protože kvůli jejich svévolnému porušování lidé nebudou moci zdědit Boží království.Prospěšnost a závaznost Zákona není totéž.
Kdo Tě naučil tak bezostyšně lhát?Škoda, že Kristu, kterého hlásáš Ty, nedovoluješ v citaci doříci celý kontext.
Re: zachovávání Tóry (2)
Bráškové a sestřičky.
Pouč nás, Martine.Jistě, ale ne vše z Tóry je pouze prospěšné. Některá přikázání Tóry jsou totiž i závazná, protože kvůli jejich svévolnému porušování lidé nebudou moci zdědit Boží království.
Anonymní- Anonymní
Re: zachovávání Tóry (2)
A proč Ty to otáčíš tak, jako by bylo zcela nelogickéMartin Cibulka napsal:
takže nechápu, proč to otáčíš v tom smyslu, jako bych tou formulací nutně chtěl tvrdit,
že zachovávat Tóru musím.
a nepochopitelné takový závěr odvodit?
Vždyť je to absurdní.
Nejde o původnost myšlenky, ale o způsob Tvé reakce na ní...Beze smyslu je především to, že mi přisuzuješ původnost myšlenky,
která zazněla v mé otázce.
Podle Tvého názoru přece všechny věci, které byly z Tóry závazné (nejen prospěšné)Některá přikázání Tóry jsou totiž i závazná,
protože kvůli jejich svévolnému porušování lidé nebudou moci zdědit Boží království.
pro izraelský národ jsou závazné i dnes, ne?
Nazýváš bezostyšnou lží to, že poukážu na to, že jsi neuvedlKdo Tě naučil tak bezostyšně lhát?Škoda, že Kristu, kterého hlásáš Ty, nedovoluješ v citaci doříci celý kontext.
celé znění Matouše 5:17, což je v dané probírané situaci dost podstatné?
To bych pak já mohl Tvůj příspěvek ocejchovat třeba označením:
,,neovladatelná iracionální hysterie´´
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: zachovávání Tóry (2)
Yxoxsi, já myslím, že to, co jsi napsal, nebylo vůbec složité ani komplikované, naopak,yxoxs napsal:
..... co já píši složitě, komplikovaně a pak se děje to, že i možná nejsem správně pochopen, díky.
bylo to zcela jasné a srozumitelné, cituji Tě:
Tvá slova nešla nepochopit.....vůbec se tomu nebráníme, že Tóra je prospěšná pro člověka, ale vůbec to neznamená, že aby byla prospěšná a mohli jsme se z ní něčemu naučit, musíme Tóru zachovávat...
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: zachovávání Tóry (2)
Pro Witnesse, který napsal:
Absurdní je spíše to Tvé tzv. logické odvozování, pomocí něhož chceš toho, kdo tvrdil: „já díky Kristu zachovávat Tóru nemusím“, zbavit břemena důkazu pro zastávání takovéhoto tvrzení a místo něho chceš břemenem důkazu zatížit toho, kdo se ptá: „Kde bereš tu jistotu, že díky Kristu zachovávat Tóru nemusíš?“Vždyť je to absurdní.
No a co tím chtěl básník říci? Cožpak jednotlivec je totéž, co izraelský národ? A cožpak všichni lidé světa jsou členové izraelského národa?Podle Tvého názoru přece všechny věci, které byly z Tóry závazné (nejen prospěšné)
pro izraelský národ jsou závazné i dnes, ne?
Bezostyšnou lží nazývám Tvé tvrzení, že Kristu nedovoluji v citaci doříct celý kontext. Nijak nebráním Kristu, aby ho, bude-li chtít, dořekl nebo aby si jej kdokoli dočetl ve své Bibli. Ostatně citát jsem ukončil třemi tečkami, čímž jsem naznačil, že citát pokračuje. Navíc mnohokrát jsem onen citát na tomto diskusním fóru vypsal celý a poukázal na to, že slovo „naplnit“ neznamená „zrušit“ – kontext prostě nepřipouští možnost, že by samotným naplněním Zákona mělo dojít k jeho zrušení.Nazýváš bezostyšnou lží to, že poukážu na to, že jsi neuvedl
celé znění Matouše 5:17, což je v dané probírané situaci dost podstatné?
Re: zachovávání Tóry (2)
Bráškové a sestřičky.
No já tedy "hloupoučký" naivní klučina (50) , ale když naplním sklenici, tak pro mě je tato sklenice k ničemu, protože splnila svůj účel, leda že bych ji odlil nebo vylil, a pak ji můžu zase naplnit, ale tím bych de facto do kolečka asi zabíjel Krista na Golgotě?!Navíc mnohokrát jsem onen citát na tomto diskusním fóru vypsal celý a poukázal na to, že slovo „naplnit“ neznamená „zrušit“ – kontext prostě nepřipouští možnost, že by samotným naplněním Zákona mělo dojít k jeho zrušení.
Anonymní- Anonymní
Re: zachovávání Tóry (2)
To v mých slovech vidíš něco, co tam není.Martin Cibulka napsal:
Absurdní je spíše to Tvé tzv. logické odvozování, pomocí něhož chceš toho, kdo tvrdil: „já díky Kristu zachovávat Tóru nemusím“, zbavit břemena důkazu
Jen jsem Ti položil otázku v podobném znění jakou jsi Ty položil yxoxsovi,
možná i jen proto, abys sám na sobě poznal ,,pachuť´´ formulace Tvé otázky.
Nechci, neboj, nemusíš nic dokazovat, když nechceš.a místo něho chceš břemenem důkazu zatížit toho, kdo se ptá:
„Kde bereš tu jistotu, že díky Kristu zachovávat Tóru nemusíš?“
A kde čteš v mém komentáři, že jsem psal o závaznosti Tóry pro každého jednotlivce?Cožpak jednotlivec je totéž, co izraelský národ?Podle Tvého názoru přece všechny věci, které byly z Tóry závazné (nejen prospěšné)
pro izraelský národ jsou závazné i dnes, ne?
A cožpak všichni lidé světa jsou členové izraelského národa?
Psal jsem prostě o tom, že dle Tebe platnost a závaznost Tóry stále trvá a nijak jsem tím
neřešil, na koho konkrétně se dle Tebe stálá platnost a závaznost Tóry vztahuje.
Samozřejmě, že začneš psát o závaznosti pro obřezané apod; ale to nebylo
tím, co jsem chtěl řešit.
To jistě ne, jinak by tato slova Ježíš nedával do protikladu.kontext prostě nepřipouští možnost, že by samotným naplněním Zákona
mělo dojít k jeho zrušení.
Ovšem aby Zákon ztratil svou platnost a závaznost, nemusí být přece zrušen, ne?
Ježíš svými slovy prostě řekl asi toto (vyjadřuji svými slovy, omlouvám se, Ježíš by to jistě
vysvětlil zcela neporovnatelně lépe.. ):
,,Nemyslete si, že jsem přišel vyhlásit nějaké oficiální zrušení Zákona, jako bychom
Zákon mohli zmačkat jako bezcennou věc, naopak, já jsem přišel naplnit smysl Zákona.
A protože smyslem Zákona bylo přivést vás ke mně jako k Mesiáši a k pochopení i ocenění
oběti, kterou položím, bude tak Zákonu učiněno zadost, jeho smysl bude plně dovršen
a nadále zcela logicky a přirozeně už nebudete pod Zákonem, ale pod Boží milostí
potvrzenou mou obětí, která jako jediná umožní odpuštění hříchů a přístup k Otci.
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: zachovávání Tóry (2)
Ahoj Witnessi,
vážím si toho, že jsi uznal, že naplnění Zákona (a Proroků, protože i ty Ježíš zmiňuje a v této debatě se na to často zapomíná) neznamená zrušení Zákona a Proroků (to by ses ocitl v Markionově herezi, kterou církev odmítla již ve druhém století našeho letopočtu). Ježíš však ani neříká to, co jsi zde navrhl:
„Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky, nepřišel jsem je zrušit, ale učinit neplatnými a nezávaznými.“
Kdyby to chtěl skutečně říci, jistě by použil slova, která by to vyjadřovala stejně jasně, jako ta Tvá. To, že nic takového nemyslel, je vidět i z veršů 18 a 19, kterými v tomto tématu pokračuje. Smysl Ježíšova příchodu nebylo zrušení Zákona nebo Proroků, ale, jak správně píšeš, přinesení oběti, a já bych dodal, oběti, která umožní nejen očištění těla od některých spáchaných hříchů (což bylo v některých případech možné i na základě zvířecí oběti - Heb 9:13), ale umožní i očištění svědomí (což zvířecí oběť nedokázala) od mrtvých skutků k službě živému Bohu (Heb 9:14).
Přivést nás ke Kristu nebylo jediným smyslem Zákona. Smyslem Zákona bylo a je, dávat nám poznat, co je a co není v Božích očích hříchem (Ř 3:20, 7:7). Proto Zákon a proroci nepominou, dokud nepomine nebe a země (jak ukazuje Zj 20:7-9 i na konci tisíciletí tu budou lidé, kteří zhřeší proti Bohu a v době soudu tu budou lidé, kteří budou souzeni podle svých skutků, z nichž některé byly zřejmě hříšné, když za ně budou odsouzeni – Zj 20:11-15). Pokud, díky Zákonu, zjistím, že to, co činím, je v Božích očích hřích, a začnu se shánět po tom, jak se tohoto hříchu úplně zbavit, tak mně Zákon, po tom, co jsem tento hřích uznal a vyznal, přivádí ke Kristu, jehož krev mne může očistit od každého hříchu (1 J 1:7-10). Tehdy se ocitám pod milostí a nejsem již pod Zákonem (Ř 6:14), protože mne Zákon již nemůže odsoudit ani označit za hříšníka (neboť můj hřích byl vymazán). „Co tedy“, ptá se Pavel, „Budeme hřešit, protože nejsme pod Zákonem, ale pod milostí? Naprosto ne!“, odpovídá důrazně v Ř 6:15. Ti, kteří jsou pod milostí, nemají znovu hřešit (dělat věci, které Zákon označuje za hřích). Milost se přece nedává k tomu, aby člověk mohl znovu porušovat zákon. Dává se proto, aby mohl začít nový život (Ř 6:4) v souladu se zákony.
Myslím, že Ježíš sám ukazuje v evangeliích, v jakém smyslu používá slovo PLÉROÚN (naplnit) v Mt 5:17 – ve smyslu „naplnit nějaké proroctví či zaslíbení Písma“ (např. Mt 1:22, 2:15.17.23, 4:14, 8:17,12:17, 13:35, 21:4, 26:54.56, 27:9 a paralely v ostatních evangeliích), tedy ve stejném smyslu, v jakém ho používá i jinde v evangeliích vzhledem k naplňování proroctví a zaslíbení Písem. Proroctví či zaslíbení ze Zákona, které Ježíš přišel naplnit, je proroctví či zaslíbení zaznamenané v Dt 18:18: „Ustanovím jim proroka z jejich bratří jako jsi ty. Dám svá slova do jeho úst a poví jim všechno, co mu přikáži.“ (Český studijné překlad). A myslíš si, že pokud Ježíš naplnil toto proroctví či zaslíbení, že přestalo platit to, co je napsáno ve v. 19: „I stane se, že toho, kdo neuposlechne má slova, která promluví v mém jménu, (toho sám povolám k odpovědnosti.“?
vážím si toho, že jsi uznal, že naplnění Zákona (a Proroků, protože i ty Ježíš zmiňuje a v této debatě se na to často zapomíná) neznamená zrušení Zákona a Proroků (to by ses ocitl v Markionově herezi, kterou církev odmítla již ve druhém století našeho letopočtu). Ježíš však ani neříká to, co jsi zde navrhl:
„Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky, nepřišel jsem je zrušit, ale učinit neplatnými a nezávaznými.“
Kdyby to chtěl skutečně říci, jistě by použil slova, která by to vyjadřovala stejně jasně, jako ta Tvá. To, že nic takového nemyslel, je vidět i z veršů 18 a 19, kterými v tomto tématu pokračuje. Smysl Ježíšova příchodu nebylo zrušení Zákona nebo Proroků, ale, jak správně píšeš, přinesení oběti, a já bych dodal, oběti, která umožní nejen očištění těla od některých spáchaných hříchů (což bylo v některých případech možné i na základě zvířecí oběti - Heb 9:13), ale umožní i očištění svědomí (což zvířecí oběť nedokázala) od mrtvých skutků k službě živému Bohu (Heb 9:14).
Přivést nás ke Kristu nebylo jediným smyslem Zákona. Smyslem Zákona bylo a je, dávat nám poznat, co je a co není v Božích očích hříchem (Ř 3:20, 7:7). Proto Zákon a proroci nepominou, dokud nepomine nebe a země (jak ukazuje Zj 20:7-9 i na konci tisíciletí tu budou lidé, kteří zhřeší proti Bohu a v době soudu tu budou lidé, kteří budou souzeni podle svých skutků, z nichž některé byly zřejmě hříšné, když za ně budou odsouzeni – Zj 20:11-15). Pokud, díky Zákonu, zjistím, že to, co činím, je v Božích očích hřích, a začnu se shánět po tom, jak se tohoto hříchu úplně zbavit, tak mně Zákon, po tom, co jsem tento hřích uznal a vyznal, přivádí ke Kristu, jehož krev mne může očistit od každého hříchu (1 J 1:7-10). Tehdy se ocitám pod milostí a nejsem již pod Zákonem (Ř 6:14), protože mne Zákon již nemůže odsoudit ani označit za hříšníka (neboť můj hřích byl vymazán). „Co tedy“, ptá se Pavel, „Budeme hřešit, protože nejsme pod Zákonem, ale pod milostí? Naprosto ne!“, odpovídá důrazně v Ř 6:15. Ti, kteří jsou pod milostí, nemají znovu hřešit (dělat věci, které Zákon označuje za hřích). Milost se přece nedává k tomu, aby člověk mohl znovu porušovat zákon. Dává se proto, aby mohl začít nový život (Ř 6:4) v souladu se zákony.
Myslím, že Ježíš sám ukazuje v evangeliích, v jakém smyslu používá slovo PLÉROÚN (naplnit) v Mt 5:17 – ve smyslu „naplnit nějaké proroctví či zaslíbení Písma“ (např. Mt 1:22, 2:15.17.23, 4:14, 8:17,12:17, 13:35, 21:4, 26:54.56, 27:9 a paralely v ostatních evangeliích), tedy ve stejném smyslu, v jakém ho používá i jinde v evangeliích vzhledem k naplňování proroctví a zaslíbení Písem. Proroctví či zaslíbení ze Zákona, které Ježíš přišel naplnit, je proroctví či zaslíbení zaznamenané v Dt 18:18: „Ustanovím jim proroka z jejich bratří jako jsi ty. Dám svá slova do jeho úst a poví jim všechno, co mu přikáži.“ (Český studijné překlad). A myslíš si, že pokud Ježíš naplnil toto proroctví či zaslíbení, že přestalo platit to, co je napsáno ve v. 19: „I stane se, že toho, kdo neuposlechne má slova, která promluví v mém jménu, (toho sám povolám k odpovědnosti.“?
Jiří Brei- Poeet p?íspivku : 582
Reputace : 1
Body : 488
Registration date : 09. 08. 07
Re: zachovávání Tóry (2)
Bráškové a sestřičky.
Jiří píšeš:
Jiří píšeš:
Ale to do jisté míry nedává smysl. Na jedné straně připouštíš, že přitržení ke Kristu nebyl jediným smyslem Zákona, ale v zápětí uvádíš smysl Zákona je ukázat co je a co není hřích. Ale zase musím připomenout, že je to o úhlech pohledů. Většinou vidíme, co chceme vidět, ale kolikrát to není vědomé, ale podvědomě ovlivněné výchovou, církví atd. Proč je Zákon=hřích, proč přišel Kristus=hřích. Kdo uvěřil v Krista, jeho oběť smývá hřích. Tedy snad ještě jednou pro uklidnění, nikdo tady z nás nepopírá tu skutečnost o které psal i Pavel, přeci jeho známá připomínka, když se chceš nechat obřezat, OK, ale počítej s tím, že budeš se muset řídit Zákonem, ale to padá i v případě Židů, když přijmou Krista, není rozdíl mezi Židem a Řekem, ne?! Tedy kdo je křesťan nepotřebuje již Zákon pro to aby poznal, že je hříšný, protože kdyby si toho nebyl vědom, proč by jinak uvěřil v Krista a stal se jeho učedníkem, to nedává smysl, ne?Přivést nás ke Kristu nebylo jediným smyslem Zákona. Smyslem Zákona bylo a je, dávat nám poznat, co je a co není v Božích očích hříchem (Ř 3:20, 7:7).
Anonymní- Anonymní
Re: zachovávání Tóry (2)
Ahoj Yxoxsi,
kdyby křesťané již nehřešili, proč by Řecká písma o jejich hříších mluvila a vybízela je, aby nehřešili (1 Kor 6:18, 15:34; 1 Tim 5:20; Heb 12:1; Jak 3:2; 1 J 4:16.17; Zj 2:14.20, 3:4)? Ty nebereš vážně varování v Heb 3:13 o tom, že hřích dokáže lidi oklamat? A kdyby Zákon již neplatil, proč by se na něj novozákonní pisatelé odvolávali, když psali křesťanům (1 Kor 9:9, 14:21.34; Jak 1:25, 2:8-12)?
kdyby křesťané již nehřešili, proč by Řecká písma o jejich hříších mluvila a vybízela je, aby nehřešili (1 Kor 6:18, 15:34; 1 Tim 5:20; Heb 12:1; Jak 3:2; 1 J 4:16.17; Zj 2:14.20, 3:4)? Ty nebereš vážně varování v Heb 3:13 o tom, že hřích dokáže lidi oklamat? A kdyby Zákon již neplatil, proč by se na něj novozákonní pisatelé odvolávali, když psali křesťanům (1 Kor 9:9, 14:21.34; Jak 1:25, 2:8-12)?
Jiří Brei- Poeet p?íspivku : 582
Reputace : 1
Body : 488
Registration date : 09. 08. 07
Re: zachovávání Tóry (2)
Bráškové a sestřičky.
Jiří napsal:
Jiří napsal:
Já jsem napsal:Ahoj Yxoxsi,
kdyby křesťané již nehřešili,
Jiří, z čeho usuzuješ, že bych si myslel že křesťané nehřeší?Kdo uvěřil v Krista, jeho oběť smývá hřích.
Anonymní- Anonymní
Re: zachovávání Tóry (2)
Ale to jsem nenavrhl, já psal toto:Jiří Brei napsal:
Ježíš však ani neříká to, co jsi zde navrhl:
„Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky, nepřišel jsem je zrušit,
ale učinit neplatnými a nezávaznými.“
.......A protože smyslem Zákona bylo přivést vás ke mně jako k Mesiáši
a k pochopení i ocenění oběti, kterou položím, bude tak Zákonu učiněno zadost,
jeho smysl bude plně dovršen a nadále zcela logicky a přirozeně už nebudete
pod Zákonem, ale pod Boží milostí potvrzenou mou obětí, která jako jediná umožní
odpuštění hříchů a přístup k Otci.
Samozřejmě že Tvá formulace vesměs poukazuje na stejný výsledek, ale ve Tvé
formulaci by to nahrávalo jakési představě o nějakém ,,oficiálním vyhlášení´´
neplatnosti a nezávaznosti Zákona. A tomu jsem se chtěl svou formulací vyhnout.
Myslíš tím, že Ježíš neměl v úmyslu vyhlásit nějaké oficiální ukončeníTo, že nic takového nemyslel, je vidět i z veršů 18 a 19
platnosti a závaznosti Zákona?
Tak to souhlasím, což ale neznamená, že svou obětí Ježíš
platnost a závaznost Zákona neukončil.
Ukončení platnosti a závaznosti Zákona Ježíš přirozeně ukončil svou obětní
smrtí a za svého života se velmi moudře vyhýbal jakémukoliv ,,oficiálnímu vyhlášení´´
takového ukončení, což by v dané době bylo jen zbytečným a navíc nepochopitelným
gestem, což si Ježíš jistě dobře uvědomoval.
V určitém smyslu se s tím jistě dá souhlasit.Přivést nás ke Kristu nebylo jediným smyslem Zákona. Smyslem Zákona bylo a je,
dávat nám poznat, co je a co není v Božích očích hříchem (Ř 3:20, 7:7).
A Ty si myslíš, Jirko, že takoví lidé budou posuzováni literou Zákona?Proto Zákon a proroci nepominou, dokud nepomine nebe a země (jak ukazuje Zj 20:7-9 i na konci tisíciletí tu budou lidé, kteří zhřeší proti Bohu a v době soudu tu budou lidé, kteří budou souzeni podle svých skutků, z nichž některé byly zřejmě hříšné, když za ně budou odsouzeni – Zj 20:11-15).
Z čeho tak soudíš?
Proč ,,díky Zákonu´´?Pokud, díky Zákonu, zjistím, že to, co činím, je v Božích očích hřích, a začnu se shánět po tom, jak se tohoto hříchu úplně zbavit, tak mně Zákon, po tom, co jsem tento hřích uznal a vyznal, přivádí ke Kristu,
Můžeš jmenovat, prosím, jediný hřích, který lze poznat
pouze na základě Zákona a který by nebyl definovatelný,
byl li by k dispozici jen NZ?
Jenom Dt 18:18?Proroctví či zaslíbení ze Zákona, které Ježíš přišel naplnit, je proroctví či zaslíbení zaznamenané v Dt 18:18: „Ustanovím jim proroka z jejich bratří jako jsi ty. Dám svá slova do jeho úst a poví jim všechno, co mu přikáži.“ (Český studijné překlad).
Pokud bychom vycházeli z toho, že tím, co měl Ježíš naplnit, je pouze to,
co je zapsáno v Dt 18:18, pak bychom klidně mohli vyloučit nutnost Ježíšovy smrti.
Proč bych si to měl myslet?A myslíš si, že pokud Ježíš naplnil toto proroctví či zaslíbení, že přestalo platit to, co je napsáno ve v. 19: „I stane se, že toho, kdo neuposlechne má slova, která promluví v mém jménu, (toho sám povolám k odpovědnosti.“?
Tento verš přece nijak neodporuje myšlence, že od Kristovy éry již platí slova Kristova,
nikoliv litera Zákona.
witness- Poeet p?íspivku : 2392
vztah k organizaci : bývalý dlouholetý starší sboru, dnes nečinný zvěstovatel neboli SJ, který již nepodává zprávu
Reputace : 9
Body : 2241
Registration date : 31. 05. 08
Re: zachovávání Tóry (2)
Naivní je spíše to, když si někdo myslí, že Tóra je jako sklenice a může z tohoto příměru vyvozovat smysl slova „naplnit“.yxoxs napsal:Bráškové a sestřičky.No já tedy "hloupoučký" naivní klučina (50) :), ale když naplním sklenici, tak pro mě je tato sklenice k ničemu, protože splnila svůj účel, leda že bych ji odlil nebo vylil, a pak ji můžu zase naplnit, ale tím bych de facto do kolečka asi zabíjel Krista na Golgotě?!Navíc mnohokrát jsem onen citát na tomto diskusním fóru vypsal celý a poukázal na to, že slovo „naplnit“ neznamená „zrušit“ – kontext prostě nepřipouští možnost, že by samotným naplněním Zákona mělo dojít k jeho zrušení.
Witness napsal (Fri 11 Oct ŕ 20:00):
Problém takové argumentace spočívá právě v tom, že u zákonů tomu bývá tak, že zrušen musí být, aby přestal platit. V tom spočívá podstata důvodu, proč Ježíš svými slovy nemohl myslet něco takového:Ovšem aby Zákon ztratil svou platnost a závaznost, nemusí být přece zrušen, ne?
Aby mohlo něco takového platit, musel by jediný smysl Zákona spočívat v tom, aby nás přivedl k Mesiáši a k pochopení i ocenění oběti, kterou položil. Jenže smysl Zákona je daleko hlubší. Na jeden z jiných smyslů Zákona poukázal i Jiří Brei, když napsal (Sat 12 Oct ŕ 13:11): „Smyslem Zákona bylo a je, dávat nám poznat, co je a co není v Božích očích hříchem (Ř 3:20, 7:7).“ Toto poukazování je důležité proto, abychom mohli zkoumat „duchy, zda jsou z Boha“ (1. Janův 4:1), a mohli jsme předložit důkaz, že naše zkoumání je založeno na spolehlivém základě.Ježíš svými slovy prostě řekl asi toto (vyjadřuji svými slovy, omlouvám se, Ježíš by to jistě
vysvětlil zcela neporovnatelně lépe..:D ):
,,Nemyslete si, že jsem přišel vyhlásit nějaké oficiální zrušení Zákona, jako bychom
Zákon mohli zmačkat jako bezcennou věc, naopak, já jsem přišel naplnit smysl Zákona.
A protože smyslem Zákona bylo přivést vás ke mně jako k Mesiáši a k pochopení i ocenění
oběti, kterou položím, bude tak Zákonu učiněno zadost, jeho smysl bude plně dovršen
a nadále zcela logicky a přirozeně už nebudete pod Zákonem, ale pod Boží milostí
potvrzenou mou obětí, která jako jediná umožní odpuštění hříchů a přístup k Otci.
Ano, křesťan, který přijal Ducha svatého, „nepotřebuje již Zákon pro to aby poznal, že je hříšný“, jak napsal Yxoxs (Sat 12 Oct ŕ 13:28), ale potřebuje ho k tomu, aby prokázal, že opravdu žije v Kristu, neboť jak podotkl Jakub: „Jako je tělo bez ducha mrtvé, tak je mrtvá i víra bez skutků.“ (Jakub 2:26, EP)
Strana 1 z 3 • 1, 2, 3
Strana 1 z 3
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru